Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, June 17, 2014

Ja, Ramadhan dtg lagi....

Ramadhan dah hampir.
Surau2 dan masjid2 berseri,
Karpet menanti untuk di hampar
Khemah menanti untuk di dirikan
Makmum menanti untuk berjemaah
Ada yg beli telekung baru
Ada yg beli kupiah baru
Tapi,
 Ja masih begitu,
Saya masih begini,

Di tempat kerja tempahan biskut raya sudah di buka
Kawan2 bercerita pasal resipi berbuka
Kata Rozan, tukang jahit dah tak nak terima tempahan baju raya,
Angin bulan puasa mula terasa
Tapi
Ja masih begitu
Saya masih begini

Saya belikan sedikit buahtangan
Istimewa sempena Ramadhan
Untuk orang tua dan kenalan
Untuk nurse yg jaga Ja
Untuk bibik
Untuk yg dekat di hati
Untuk Ja saya masih hadiahkan bacaan yassin
Dan surah ArRahman
Setiap malam
Setiap pagi
Walau bulan apa pun yg bakal dtg
Hadiah itu tetap serupa
Kerana
Ja masih begitu
Dan
Saya masih begini,


2 comments:

makcu B said...

Janganlah begitu.....
Sedih sangat jika begini.

Terbaik!!!!
Ja dikelilingi oleh insan-insan yang berhati mulia.

Anonymous said...

hebatnya seorang manusia bergelar ibu..besar pahala Allah Taala jah tahu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...