Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, June 6, 2014

Sebelum dan selepas

Ini namanya tak ada kerja cari kerja.
Punya lah susah nak dapatkn terompah,
habis segenap penjuru alam saya cari tak termasuk bumi Melaka.
Kat daerah takluk ni payah sungguh nak cari.
Kat kampung kraftangan tak ada.
Kat pasar tak ada
Kat kedai kasut tak ada
Kat kedai runcit Muthu dulu ada sekarang illek,
Ah Chong kata dulu dia jual, la ni pembuat terompah Hj Abu dah meninggal...Innalillahhh....
Saya ni kalau nak, kena cari dan dapat.
Tak puas hati kalau tak dapat.
Nak jugak! Nak jugak!
Peel huduh jak budok-Tu kata mak saya lh.
Tau tak, sampai ke kedai hardware pun saya tanya.
Last last ada hamba Allah yg tolong carikan sepasang
Nasib baik dia carikan kalau tidak,
Tak mustahil saya kebas terompah buruk  Tokki yg masih di pakainya bila berwuduk.
(Kalau tokki saya boleh dimaafkan jugak, ni tokki sapa ntah, saya tgok dia pakai waktu berhenti solat di sebuah surau di luar kota)
Well, tq kepada yg memahami hati saya.
Sukanya.....I Labiu....Ya bedabeduuuuu......!

2 comments:

Nizam.Ariff said...

Teringat masa di asrama dulu, ada org di tingkat atas jalan pakai terompah malam2... tension aku...haha

Anonymous said...

cantik..... untuk dia!!!!
aG.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...