Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, November 25, 2014

Kan dah cakap...

Semalam ada orang menghubungi saya
Katanya dia sakit.
Semenjak sedar dari koma, dia tak sembuh sepenuhnya
Dia kata dia dah putus asa
Saya pun tak faham kenapa dia hubungi saya
Saya tak tau apa perlu saya cakap pada dia
Bagi saya dia patut bersyukur kerana masih diberi peluang untuk tengok wajah anak2
Masih boleh lihat dunia.
Dia seorang guru dan perkhidmatan nya disambung semula.
Apa lagi yang dia nak?
Dia tau anak saya masih tak sedarkan diri
Kehidupan bagi anak saya hanyalah bernafas.
Tu pun dgn bantuan alat.
Segalanya sudah tamat bagi anak saya
Kerjaya, keluarga dan masa depan sudah bernoktah.
Seharusnya dia bandingkan nasib dia dgn anak saya supaya dia lebih bersyukur.
Kenapalah dia duk banding diri dia dgn orang lain yg sihat?
Sepatutnya jgn banding dgn siapa pun.
Dia tanya saya, apa saya rasa sekarang...
Kalau saya bercakap benar, satu hari pun tak habis nak gambarkan apa yg saya rasa.
Nak tak nak saya hanya tarik nafas dan beritau dia...
"Alhamdullilah, Tuhan pilih anak aunty untuk dibersihkan dosa2 dia sebelum mengadap penciptanya, dalam ramai2 manusia, Allah pilih Ja, pilih anak aunty. Sekurang kurangnya aunty ada wakil yg menanti di pintu syurga...
Tak perlu kesiankan Ja, kesiankan kita yang segar bugar ni, entah byk mana dosa yang akan kita bawa pulang nanti...."
Harap2 lain kali dia tak bertanya lagi.
Saya lagi sesak tau bila di tanya soalan2 begitu.
Tak suka.
Salah ke saya jawap begitu?
Malam tadi saya x tidur sampai pagi.
Tu pasal la tak suka bila orang ask the wrong question.
Please, don't ask.

1 comment:

Allene said...

btul tu.. kita kena bandingkan nasib kita dgn orang yg lebih susah.. bukan orang yang lebih bgus.... bersyukur la kita selalu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...