Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, November 24, 2014

Macam ada hantu

Macam ada hantu
Betul awaaaakk
Dah lama saya perhatikan
Pintu pagar saya tu,
Entah hantu mana bukak
Mesti hantu yg pandai guna remote control
Tengok tengok dah terbukak
Dah la pintu rumah tak berkunci
Baru tadi saya tutup pagar, siap ulang tengok untuk pastikan tertutup.
Ada tamu datang, siap tercegat di pintu.
Aik?
Camna dia masuk?
"Hani, jgn biar pagar tu ternganga camtu, bahaya tau!"
Laaa...Bukan sengaja buka, ada hantu yg bukak
Bukan anak2 punya kerja.
Cuba tanya anak2, semua x ngaku.
Sah hantu.
Tu satu hantu.
Ada juga hantu suka bukak TV
Ada hantu suka bukak kipas.
Hantu2 ni canggih, suka kawal remote control.

Nak cari Tok Bomoh lah.
Hai mambang tanah, mambang air..
Mambang dari gunung simambanggg..
Oitttt...Hantu mana pulak ambik suiz kereta mummy nih?
"Tu, atas kabinet tu........"
Kan dah cakap, hantu kat sini hebat, paham bahasa melayu.
Ko ada?

2 comments:

Kakcik Nur said...

Alahai la hantuuuuu....

Yusmawati Paiman said...

hihihi, kalau mcm tu kat rumah saya ni pun ada hantu...◕‿◕

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...