Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, December 18, 2016

Berpindah randah walau tidak banjir pun.

Letih.
Penat.
Nak kata penat macam nak mati pun saya belum tau nak mati penat macam mana.
Membaikpulih taman yg terbiar amat memenatkan.
Perlu pembantu.
Bantu angkut pasu dan tanah.
Bantu tanam semula
Bantu buang apa yg patut di buang.
Bantu habiskan air sarsi satu jug.
Mujur Anis bantu walau pun setelah di panggil berkali kali kali kali...
Dia datang jugak dengan langkah yg terpaksa.
Tak kira.
Paksa rela pun kena kerja jugak.
Tambah meletihkan bila nak keluarkan kandang Makcik Arnab dari Sangkar burung.
Terpaksa keluarkan.
Ada orang beritau, burung x suka kongsi sangkar dgn arnab.
Memang tak patut saya paksa mereka berkongsi.
Zalim tul!
Jadi, terkial kial lah mak nenek ni punggah harta benda Si arnab tu.
Letak dalam taman. Duk la kamu kat situ.
Botak la segala pokok2 dlm taman saya tu nanti.
Masaalah nih.
Nanti mesti hubby komplen, apasal letak kat situ.
Ada la tu nanti mulut2 yg bagi komplen free of charge.
Jagaaaaa.....siapa komplen, saya angkut kandang arnab tu letak dalam bilik kamu.
Hambekkkkk.
Saya penat nih,
cakap baik2 sikit..
Berhati hati di jalan raya kalau tak nak kena saman.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...