Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, March 6, 2018

Hasil dari menyusuri jalan kenangan, ni yg saya dapat.

Hidup dah 57 tahun tapi rasa macam sia sia saja.
Selama hidup tak ada apa yg dapat saya capai.
Tak ada apa yg dapat saya banggakan.
Good for nothing me!
Sungguh, kalau saya perhatikan orang lain..
Banyak nya kejayaan mereka dalam hidup.
Ada yg sekali sekala berjaya.
Ada yg sentiasa berjaya.
Saya? Sentiasa gagal.
Betul lah Tuhan tidak mengubah nasib kita, kita yang ubah..
Kita yg buat pilihan
Agaknya saya tersalah pilih lorong yg perlu saya tempuh.
Tu pasal la segalanya tercicir ditengah jalan.
Bukan tak bersyukur, saya sekadar duk imbau apa yg dah saya lalui.
Banyak sungguh kekecewaan saya.
Banyak kali tersungkur.
Orang yg tak tau jangan mudah nak kecam ya.
Orang di sekeliling saya saja yg tau pahit getir hidup saya.
Tengok luaran memang la tidak ada yg kurang.
Tapi soal hati, soal perasaan memang amat melukakan.
Kalau nak buat novel, tebalnya kalah kamus dewan bahasa pustaka.
Kalau nak buat cerita wayang, 4 hari 4 malam pun tak habis.
Cukup la saya katakan, kalau diberi peluang untuk hidup sekali lagi,
saya tak nak dah jadi saya.
Saya nak jadi batu sungai.
Sejuk kaku tanpa hati, tanpa perasaan.
Diam bungkam tidak melukakan
dan tidak di lukakan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...