Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, March 31, 2018

Pindah randah lagi

Pindah lagi.
Entah berapa kali pindah sudut nih.
Sekejap letak di belah penjuru tu
Kejap pindah letak di penjuru ni pulak.
Ni pindah lagi, letak di tepi kandang kucing.
Saya perlu sudut untuk letak barang2 berkebun saya.
Tapi masih belum jumpa tempat yg strategik.
Ni yg terkini, baru marin saya pindah randah.
Angkut segala barang2 perlu utk berkebun ni ke sudut baru.
Belum kemas betul2 lagi tuh, main susun tepi pagar kandang kucing saja.
Penat jugak angkut barang2 ni walau bukan nya berlori.
Harap2 hati rasa puas duk sini, x perlu pindah lagi.
Saya ni bukan nya rajin sgt pindah2 ni,
Tapi kalau mata mulai rasa tak puas tengok, duk pandang duk tilik tu,
Mula la timbul rasa lebih elok duk di sudut lain,
Mula lah hati paksa kaki tangan kerja over time.
Pindahhhhh....
Kalau nak tau,
Bukan sudut berkebun saja yg selalu berpindah randah,
Segala perabut dlm rumah, pasu bunga luar rumah dan perhiasan2 semua nya menetap secara sementara.
Sementara belum tiba mood nak ubah kedudukan lagi sekali.
Mungkin dah jadi hobby kot bab heret benda2 tu ke sana kesini...
Hentam jer lah labu.
Minyak sakit urat bersusun dlm kabinet,
Nanti2 mesti berguna tuh!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...