Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, November 4, 2009

Aku anak kelantan

Ahad cuti? Yes! Jumaat, Sabtu dan Ahad..3 hari berturut.
Ada yang jeles laa tu...
Nak buat camna dah awak nak keje di negeri orang...
Nasi lemak buah bidara la katakan...
Itu baru yang kerja luar kelantan..
Yang kerja luar negara pun ramai jugak.
Pergi lah se mau mu..
Tapi aku yakin,
di penjuru hati mu..
tidak pernah hilang rindu itu.
Rindu Nasi Dagang, Nasi Kerabu dan Nasi Tumpang.
Rindu Jala Mas, Akok dan Buah Tanjung.
Rindu senyum ayu gadis putih kuning di Pasir Mas.
Rindu ombak Pantai Cahaya Bulan
Rindu tutur manis sopan Kubang Pasu
Rindu sejuk dingin Loging dan Gua musang
Rindu perantau yang berdagang..
Aduhai teman senegeri,
Bila lah agaknya terbuka pintu hati mu untuk
melangkah pulang???

6 comments:

maiyah said...

byk punyer rndu tuh

TokNabe said...

Nak pulang jugak tapi disini jugak kampung ku.

lipislady said...

Assalamualaikum cikgu hani, hujan emas dinegeri orang, hujan batu dinegeri sendiri yek...

relevan said...

Betul kata LipisLady tu..sekarang ni musim hujan..hati2 dijalan raya cikgu..

~0~ said...

aku memang rindu nak balik dok kampung...tapi belum ade rezki..

hani@debumelukut said...

sapa nak balik kampung dan masih tak dapat balik tu, sabar2 jer lah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...