Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, November 9, 2009

Padan Muka Aku

Hari hari aku singgah untuk beli nasi berlauk ikan Aya/tongkol di gerai MokDoh. Hari hari jugak la aku mintak bahagian kepala ikan tu.Dan MokDoh pun tak pernah miss untuk beritau aku yang bahagian tu dah habis, dah ada orang booking atau paling2 ikan kecik sangat tak leh asingkan kepala..Hentam je la MokDoh, aku ni species sabar..Tak mudah merajuk. Merajuk kang sapa yang tak dapat merasa nasi MokDoh? Akuuuuuuuuuuu jugak laa!
Pagi ni aku singgah lagi. Aku dah tak kuasa dah nak buat special request gitu..Suka hati MokDoh la nak bagi lauk bahagian mana pun.Bila tiba giliran aku, aku perhatikan MokDoh bungkus nasi dengan sambal saja. Biar betul MokDoh ni.
"Mana lauk saya mok?" Tanya ku seperti anak kecik yang kebuluran.
"Ni hah, dah siap Mok bungkus dlm plastik asing" Mokdoh angkat plastik berisi lauk ikan tu..
Mak oiiii...Apa besar sangat kepala ikan Aya tuh? Mau nyer sebesar kepala lutut ku.Nasib baik tak sebesar kepala lutut MokDoh..
Mamat yang sedang menunggu giliran di sebelah ku tadi dah bersembur ketawa.Gelak la kau..Aku ketuk kepala kau tu dengan senduk MokDoh ni baru tau..
Yer la kan, sebesar tu punya kepala ikan, 5 bungkus nasi pun tak habis, inikan sebungkus saja...Hmm..MokDoh perli kita yer???
Hai la MokDoh yang ku sayangi,
Sampai hati MokDoh buat camtu kat saya yang yatim piatu nih.




11 comments:

Anonymous said...

Hehehe...! Kelakar pulak lah ending entry nih...!

Jangan sedih2 lah ticer... Saya boleh pujuk, tapi jauh naa...!!!

TokNabe said...

Tak apa balik nanti boleh makan dengan nasi lain... :)

Lee said...

Hello Hani, was at PakMat's pondok tarek kaki dia noticed your callsign.
Your Blog cherita is one of the few that doesn't use 'short cut' bahasa words....bahasa saya sebelum Merdeka, wayyyy back when Incik Chin Peng was active still, ha ha.

Saya boleh faham about 47% of what you blog, compared to 22% of others who pakai short cut spellings, ha ha.
You nak masak fish head lemak or curry? Saya suka tu.
Anyway, you keep well and have a pleasant week, Lee.

Maiyah said...

mokdoh hangin ler tu

Unknown said...

janger dok maroh kemaroh la...nati hok ado kedut 14 jah...gi jadi 28....teringat nasik belauk joh lui deppan stesen bas langgar...20 taun yg lepas

Unknown said...

jangan dok begadoh serra ati la...mok doh takut kepuner la tu..
**teringat ko nasik belauk depan setesen bas langgar..20 tahun lepas....nostalgia kak wer

Ateh Nour said...

Sallam cikgu Hani, mok doh tu bayo utang tuh, sebab lama dah cikgu mintik tak dapat....hehehe

nikki said...

nak rasa laa. pagi sabtu ni su free tak? elin balik. meh laa join swim. anis boleh teman Qin swim. bawalaa nasi berlauk tu sekali opsss!

aG said...

Alhamdulillah....... akhirnya dapat jugak kepala ikan mok doh tu....

Qadak lah gamanya tu... sbb tu besar!

Kedai mok doh tu mana ye?

wanisan said...

Ning
Next time i m back in KB u gi tunjuk hok mana Mon Doh tu. Lepas kita make nasi belauk dia, biar Ayah Ji sekeh dia sebab buat nyaya kot anak sadaro kito. Kalu kita sekeh dulu sure tak leh make nasi belauk dia. sedap ko nasi berlauk dia? mana sedap denga nasi berlauk cabe 4?

Granny Hani said...

Maiyah biasa tak makan nasi berlauk ni?

Itu la Wan, sapa suruh gi duk KL..kita ajak awak balik kb awak tak nak, pas tu duk teringat segala benda laa..tapi kat kg pandan(sebelah Mrr2 tu..) tu ada nasi belauk original, org kelate hok jual nyo..try lah.

lipislady, kalu awak datang sini kita bawak awak ke gerai MokDoh k

Lyn, insyaAlh,nnti Su confirm later.banjir2 ni sejuk nak swimming.

ag, kalu kita oyak kat mana, awak bukan nak belanja kita pun

Ayh jie, x leh lawe cabang 4 lagi la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...