Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, August 2, 2010

Bila awak nak bayar ni??

Nak mintak, takut hilang kawan.
Tak mintak, nampak gaya macam dia lupa yang dia berhutang dengan saya.
Bukan sehari dua..Dah bertahun.
Bukan sedikit, beribu..
Saya dah serik menolong kawan yang kesempitan duit.
Bukan hanya duit yang lenyap gitu saja,
kawan pun turut ghaib.
Masa dia orang perlu untuk berhutang tu bukan main baik lagi.
janjinya sama saja..akan bayar dlm tempuh terdekat.
Kalau tak bagi, kesian dan takut dia rasa kita tidak bantu kawan yang dalam kesuntukan.
Kalau bagi ni la jadi nyer..
Kalau tanya pasal hutang adakala kena marah balik..
macam kita ni mintak duit dia pulak.
Adakala dia menjauhkan diri dari kita, tak nak berselisih bahu pun.
Serik la saya macam ni..
Biarlah saya hilang kawan kerana saya tak bagi dia berhutang,
dari hilang kawan dan turut hilang duit..
Orang yang suka berhutang ni tak patut di anggap kawan.
Dia yang cari pasal dengan tidak mengurus kewangan dengan bijak.
Pas tu nyusahkan kita..guna kita atas tiket 'kawan'
Serik saya dah...
Tak akan bagi hutang lagi..
Tak nak berkawan dengan saya pun tak per,
Saya tak perlukan kawan yang macam ni.

3 comments:

relevan said...

Buat saja stail ah long minta hutang..

rs said...

Kak,
tapi suka bagi pinjam kat org yg senang(on time) bayar kan..sama-sama rasa redha jer membantu...

Anonymous said...

Kita tak suka berhutang dan tak rela memberi hutang.(makcu)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...