Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, August 6, 2010

Bukan saya sorang ada penyakit ni..

Malas adalah penyakit.
Kelmarin saya rajin.
Hari ni jangkiti malas.
Esuk entah malas bertambah kritikal.
Ubat malas saya belum ada.

Kelmarin saya rajin siapkan tugasan.
Hari ni saya tertangguh tangguh.
Kuman malas sedang beranak pinak.
Tak siap hari ni esuk boleh sambung.
Tanda awal penyakit menular.

Hari ni saya nak tidor..Nak relax.
Nak biarkan kuman malas bermaharaja lela.
Kalau pun ada ubat, saya tak mau telan.
Saya rela begini..

Esok saja saya cuba ubati.
Esuk saja..Ini dari kata hati yang dijangkiti.
Malas ni penyakit yang cepat merebak.
Biarkan saya bermalas malasan sendirian.
Jangan ada yang hampiri..

Amat berharap
Minda masih bebas kuman.
Belum dijangkiti.

1 comment:

Anonymous said...

Makcu pun kena virus yang sama. Kalau boleh duduk2, baring2, tenang aje.... Rasa2 inilah penyakit orang tuo. ha ha ha ....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...