Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, August 30, 2010

Jangan ngada ngada...

Di siang hari di bulan Ramadhan.
Sebulan dalam setahun.
Saya merasai kelaparan,
dan dahaga juga..
Bila azan magrib berkumandang,
lapar dan dahaga saya terubat.
Jamu selera,
Kenyang.
Syukur.

Dia juga kelaparan macam saya.
Dahaga yang berganda ganda.
Bukan hanya di siang hari,
bukan hanya sebulan dalam setahun.
Tiap tiap hari dia merasa begitu.
Azan magrib nanti belum tentu dia dapat makan
Sampai bila kelaparan, tidak ada siapa yang tahu
Hanya pada Tuhan dia mampu berdoa.
Semoga cepat laparnya hilang.

Sewaktu berbuka puasa,
Sewaktu mengadap makanan
saya berpesan pada diri sendiri,
jangan ngada ngada!
Makan aje lah dan bersyukur.

4 comments:

al-lavendari said...

salam.

kita berkongsi sentimen. memang kita banyak mengada-ada sebenarnya. saya juga ada membuat nukilan yang hampir sama temanya seperti dibawah:

http://al-lavendari.blogspot.com/2010/08/semoga-ramadhan-tahun-ini.html

Maiyah said...

salam.. sudi le kiranya terima kad raya dr sy.. makasih

roshanilawatey said...

alhamdulillah..

Granny Hani said...

Selamat hari raya untuk maiyah dan roshanilawatey juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...