Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, August 25, 2010

On Call.


Hari ke 15 Ramadhan ni kat rumah saya ada yang dah bangun.
Masak sahur dan makan sahur.
Anak saya bersahur di hospital lagi pagi ni.
Semenjak bulan puasa ni dia acap juga berbuka dan bersahur di hospital.
Dah tugas tu, redha saja lah.
Berkhidmat dengan ikhlas, berbakti pada yang memerlukan.
Kesian, dia berbadan dua...Mesti penat.
Semalam waktu saya ke wad tempat dia bertugas, saya tgok dia sedang bekerja.
Tu dah dekat waktu berbuka, orang lain dah tentu sedang mengelilingi meja,mengadap juadah yang tersedia.
Dia pula sedang mengadap fail pesakit dan stetoscope masih membelit leher.
Sabar lah anak, mummy bawa simpati dan doa semoga anak sihat dan tenteram.
Setelah bekal berbuka bertukar tangan, saya berpaling untuk pulang.
Seorang ibu yang sedang menunggu anak menyapa saya.
"Kenapa tak berbuka di sini saja..temankan anak?"
Adoiii Makcik, saya ni kalau boleh, bukan saja nak temankan dia,tapi nak tukar tempat, biar saya saja di wad ni dan dia di rumah bersama suami dan famili....
Kalau boleh.
Kalau boleh.

1 comment:

pB said...

salam


kalu buleh tuka , memae' lamo doh tuka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...