Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, August 24, 2010

Kenderaan yg lebih timbangan saja yang JPJ saman....Orang tak.

Berat badan saya naik lagi. Tajuk yang paling acap saya paparkan.
Bezanya kali ini walau berat badan saya di luar kawalan, saya tidak risau pun.
Kalau muda2 dulu mmg la risau, yer la, baju kebaya dan body fitting dresses tu banyak,
buat la tak muat..sarung nangka jadi nyer.
La ni kalau kurus pun saya rasa saya harus berfesyen bersesuaian dengan usia.
Dah tak main sendat2 ni..bersederhana saja. grow old gracefully.
(Orang lain saya tak tahu, ini pendapat peribadi saya..)
Saya cuma bimbangkan risiko di hinggapi penyakit yang terhasil dari berat badan berlebihan,
itu saja.
Kalau pun saya ada hati nak turunkan sikit timbangan lemak saya ni, tak lain hanya lah demi kesihatan.
Saya dah tak kisah dah,
Asalkan saya sihat cukup lah.
Memang saya nampak hodoh bila bentuk badan tenggelam dibawah lemak
Waktu kurus dulu pun saya bukan lah tergolong dalam kategori wanita yang cantik menarik.
Tak pernah begitu dan dah tua2 ni lagi lah off the rack kata orang.
Gemuk atau kurus tetap tak lawa jugak. Tak kisahhh.
Maka kesimpulan nya..biarlah, kalau dah badan gemuk di usia tua ni, terima aje lah hakikatnya.
Tak perlu duk bandingkan diri sendiri dengan orang lain yang lebih kurus.
Lihat cermin dan katakan pada diri sendiri..
"Yer saya gemuk...so what?"

4 comments:

al-lavendari said...

salam.

saya pun terlebih juga. tu sebab bila berjalan selalu belah kiri. ye lah, kenderaan berat kan disuruh ikut kiri.

terima kasih kerana sudi follow saya. sebenarnya saya dah lama follow awak.

Anonymous said...

Kalau gemuk, nampak kaya. siapa tak nak kayo oi..
(Makcu)

Granny Hani said...

al-lavendari,
Kita sama2 lah memenuhi ruang sebelah kiri yer..

Granny Hani said...

MakCu, kalau ghemuk bukan nampak kaya tapi nampak buncit...hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...