Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, August 22, 2010

Penyakit lupa

Saya pelupa atau memang hari ni bukan hari terbaik buat saya?
Kalau pelupa pun dah betul lah tu.
Sinonim dengan usia saya yang dah separuh abad.
Tadi saya lupa dimana saya letak 'pencil case' saya..Puas la anak murid tolong cari,last last rupanya saya belum bawak turun dari kereta..nasib baik saya pergi tukar kasut.
Kenapa tukar kasut?
Sebab saya terlupa pakai stokin dan kaki saya melecet bila tak berstokin.
Berselipar saja lah.
Masuk bilik guru saya terus ke meja saya.
Hmm, masih si atas meja tu lah lada yang kawan saya berikan semalam.
Saya lupa nak bawa balik ke rumah.
Nasib baik eluk lagi.
Saya terus masukkan dlm handbag dan harap2 saya tak lupa kuarkan bila sampai umah nanti.
Balik dari sekolah saya singgah kat pasar.
Nak beli ikan bilis sebab hari ni nak berbuka dgn nasi lemak.
Lupa beli kacang, terpaksa keluar sekali lagi.
Ni dah kul 6 petang, saya ngadap laptop sebab saya dah siap masak.
Harap2 tak ada benda lain yg perlu saya buat sebelum berbuka.
Takut juga last minute baru perasan saya terlupa.
Pernah gak masak lauk bagai nak rak, tapi lupa jerang nasi..
Maaf lah, mummy dah tua la nak.
Jap, nak pergi keluarkan lada dari dlm handbag, baru teringat.

1 comment:

Maiyah said...

hehe.. sy pun camtu gak.. dah tuee lerr huhuuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...