Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, February 6, 2013

Bersatu teguh tak per, jgn rosakkan gulai dah...

Baru balik dari sekolah dan nak ke sekolah sekali lagi.
Biasalah, cikgu memang macam tu.
Sekejap lagi nak ke sekolah dan nak bawa pisau pemotong daging yg besar tu.
Tak, bukan nak memberontak atau nak cari gaduh,
dah Guru Besar suruh bawa.
Kena bawa Papan/ Chopping Board juga.
Ya Ticer nak memotong dan mencincang daging hari ni.
Bukan, bukan daging orang, tapi daging lembu.
Kita orang nak buat sambutan Maulud kat sekolah.
Nak masak gulai daging.
Tengok orang lah, mana main tempah2..
Sendiri masak woii...
Kami nak gotong royong masak nasi dan gulai.
Seronok kan?
Sedap tak sedap belakang kira.
Janji kami happy.
Bila lagi anak murid nak taste masakan cikgu2 mereka.?
Ni lah masa nya kalau nak.
Harap2 gulai kami turns out as we planned.
Maklumlah..kata perpatah orang Inggeris :
Too many cooks spoil the broth.
Mana tak ramai nya,
60 cikgu cikgi yg dari pagi tadi tak habis2 lagi duk bertekak nak beli bawang berapa kilo..
Adoiii....Masak ke tidak gulai esuk agaknya ni...
Wait n see.

2 comments:

MaWar said...

eiii bestnya..

amn said...

kak hani

janji enjoy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...