Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, February 19, 2013

Politik yg saya tau

Politik akhir bulan
Tu istilah yg Hubby saya bagi.
Kalau di akhir bulan,
saya extra baik.
Isteri mithali gitu.
Maklum lah hidup hanya harapkan belas kasihan orang di akhir bulan gini.
Poket sendiri dah kering maka kalau tak berpolitik, camna nak hidup.
Nak berpolitik, ini lah politik yg paling baik.
Meh sini puan2 saya ajarkan...
Kalau di akhir bulan,
kalau nak orang kesian dan undi kita,
buat macam ni...
Kalau dia cakap...
"Kupas mangga ni.."
Cepat2 kupas, bukan sebijik, 4 bijik sekali kupas.
Letak depan dia, siap garfu dan air minum.
Haa...jgn sampai dia suruh dua kali.
Apa sekali pun, jgn sampai di ulang suara.
Layanan tip top..
Dan,
Kalau apa2 kesilapan di hujung bulan gini,
semuanya di batu jemala saya pak encik...
Sebab hari ni memang hari bodoh saya...
Tak apa, mengalah...
Esuk pagi sebelum pergi kerja cakap aje,
"Saya tak de duit dah ni..."
Sah, boleh tempek cop ibu jari.
Warna unggu yg akan di hulurkan.
Heheheheehe.....
Penting tau belajar politik nih!
Jangan marah Encik2 Suami yg baca ni.
Alah kalau tak tadah tapak tangan dgn suami nak tadan tapak tangan kat siapa lagi,
Tambah2 macam suami saya yg pemurah lagi penyayang tu...
(Ayat diatas ni pun ayat pancing undi jugak tu...)

N3 berbau Bodek...Pagi ni entah dapat dua keping unggu ni...

6 comments:

zino said...

Yg ni baru betul2 politik hehe

muhaini said...

Saya pun nak jd calun jugak ...

mokjadeandell said...

baguslah kalau gitu...kalau tangkai jering tak kering...mati kutu i say you...hehe.

Kak Rose said...

nak belajar berpolitik yg cam ni jugak la...politik hujung bulan!

Nizam.Ariff said...

Hahaha....

"hari ni memang hari bodoh saya, encik" dialog yang aku suka... hahaha

nak suruh wife baca petua ni....

secangkir madu merah said...

hehehe.. politik rumah tangga..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...