Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, February 11, 2013

Kalau saat ni orang nasihatkan pun saya tak nak dgr..

Tak suka Tak suka Tak suka
Tapi pada siapa nak saya luahkan rasa hati ni?
Pada blog yg kaku dan bisu sajalah tempat mengadu.
Apa lagi yang boleh saya buat selain itu?
Menelan pahitnya kenyataan.
Makin di fikir makin melukakan.
Merobek hati di dalam.
Nafas terasa sesak.Kenapa peluang bagi saya tidak sebanyak orang lain?
Kenapa segala harapan saya tidak kesampaian?
Kenapa segala dugaan dtg menyinggah dan ada yang termukim?
Mengapa sentiasa saya yg di uji dari dulu sampai kini?
Mungkin juga sudah terhampar duri buat saya di setiap ruang.
maka setiap langkah saya sentiasa tersadung payah.
Tak suka Tak suka Tak suka!
Saya tidak mau kata suka bila saya tak suka.
Saya bukan hipokrit hanya untuk tonjolkan watak beriman.
Tak perlu berpura pura redha bila hakikatnya saya kesal sentiasa.
Saya manusia biasa yg ada kala nya rebah dan tak mau bangun lagi.
Seperti hari ini, jam ini dan saat ini..
Saya rasa sangat tertekan dan tekanan perlu di bebaskan.
Jadi, biarkan saya menari di lantai yg tidak rata,
Biarkan saya menyanyikan lagu sumbang ini..
Usah pedulikan demostrasi perasaan yg negatif ini..
Kejap lagi saya akan OK, akan tak apa apa...
Selalunya pun macam ni..
Nanges guling2 pun tak merubah apa apa.
Jadinya saya kembali menjadi saya yg sentiasa senyummmm
Senyum dan telan segalanya..Seadanya.


3 comments:

Hajjah Noraini @Nanie said...

Salam Hani,

Amat faham akan situasi yang serupa, last2nya pujuk diri sendiri. Itulah pakaian akak selama ini..

che mid said...

Ok la tu .. mai ikut jalan-jalan pergi blog orang, untung-untung jumpa pengubat hati yang lara, dan mampu membuatmu tersenyum...

mokja said...

makcik pun susah macam middle name ,macam bayang bayang....redho sajalah.Agak nya sampai nafas terakhir pun tak berhenti....entahlah.
Kenapa la makcik pula dok meratib kat sini.Lets cheer up,chin up so that all our problems may go up up and away.right?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...