Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, February 9, 2014

Pesen baru.

Mana lh selipar pink saya tu? Puas cari.
Oleh kerana dah penat cari tapi tak jumpa2 saya sarung saja selipar anak saya yg kebetulan ada di situ.
Saya nak keluar dgn iffah dan dia dah tunggu dlm kereta.
Sewaktu memandu dan kereta saya berhenti menunggu lampu hijau di persimpangan, saya terpandang selipar saya ada di kaki anak saya.
Itu pasal lah selipar pink tu tak ada masa saya nak pakai tadi.
"Iffah, bukak selipar tu mami nak pakai. Iffah pakai saja selipar crocs Iffah ni."
Dia akur.
Iffah hulur selipar tu di kaki saya tapi kerana saya sedang memandu maka saya hanya sarungkan yg sebelah kiri dulu.
Niat saya nanti sampai ke destinasi, saya sarungkan yg sebelah lagi.
Iffah dah siap pakai selipar saya yg satu lagi yg kebetulan ada dlm kereta.
(Sebenarnya dlm kereta ni dah mirip kedai kasut)
Bila kelihatan kedai runcit saya perlahankan kereta kerana nak turun beli gula. Tiba2 saja teringat gula dah habis pulak.
"Iffah tunggu dlm kereta. Mummy turun sekejap jer k"
Sedang saya menuju ke kedai tu saya dgr hon kereta di bunyikan.
Iffah lah tu, ada lh tu nak saya belikan apa2 ..
Saya buat derk saja sbb saya dah tau sgt perangai dia, last minute baru nak suh beli itu ini.
" mummy, look what you r wearing....."
Iffah teriak dari kereta.
Weilaweiiiii.......
Mujur Iffah make an effort to warn me like that.
Di kaki saya sebelah selipar warna pink dan sebelah lagi crocs warna grey.
Saya terbang ke kereta untuk tukar selipar.
Iffah gelak guling2
Gelak laaa....kamu tua esuk2 mcm ni la jugak.
Nasib baik tak ada org lain di situ.
Kalau tidak, malu berganda2..

2 comments:

t.a.t.a said...

Awat teacher tak teruskan pakai aje selipar tu? Mana tahu kot jadi pioneer fesyen baru?

Kakcik Seroja said...

Hehehe... kakcik dah pernah terkena. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...