Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, February 5, 2014

Siang malam serupa saja

Serupa.
Semua urusan tidah ada beza siang atau malam.
Nikmat tidur sudah lama tidak saya rasa.
Priority hanya untuk urus kebajikan anak.
Sedap juga kalau hutang tidor dapat di bayar di siang hari, tapi tak dapat juga tidor siang.
Siang pun saya urus dia juga.
Kecuali waktu pagi sewaktu saya ke sekolah.
Masa tu private nurse yg jaga.
Istilah 'Rehat' tak ada dlm kamus hidup saya.
Waktu senggang antara urus anak tu ada lh.
Kadang time tu lh rasa nak baring sekejap tapi
tak boleh jugak...
Ding donggg....bunyi loceng pagar.
Ada tamu maka layan tamu dulu.
Tidak pun ada saja kerja yg perlu dibereskan.
Tipu lah kalau saya kata saya x penat,
Penat tu makin terasa tambah2 dgn usia macam saya ni.
Tu pun nasib baik saya x ada tekanan darah tinggi.
Ja, bangunlahhh..
Dah sampai masa nya Ja pulak yg urus mummy.
Kan itu yg Ja selalu sebut2.
Entah la Ja..
Kadang2 mummy rasa mcm dah tak ada langit nak junjung,
Tak ada bumi nak pijak..
Semoga Tuhan gandakan kesabaran saya,
Sangat2 perlukan zat sabar dan vitamin tabah.
Ngantuknyerrrrrr.......

2 comments:

Kakcik said...

Di hujung usia memang kita mudah terasa...

umi~wannza said...

Salam, saya sentiasa sebak tatkala membaca setiap titipan kak Hani. suara hati berseni. Semoga terus tabah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...