Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, February 1, 2014

tadah tangan hari hari....

Duit duit....
Di mana kau duit?
Siapa yg tak pernah hitung keluar masuk duit tak tau seksanya nak seimbangkan yg masuk dgn yg keluar.
Bertuahlah orang yg tak perlu fikir pasal duit.
Ada ke orang macam tu?
Permaisuri raja saja kot.
Orang kaya melangit pun kena kira juga
Kita kira ratus2 ribu2,
mereka kira juta2..
Nenek saya kata,
Kalau tak nak fikir pasal duit,
Jadilah orang yg terlampau kaya atau
orang yg terlampau papa.
Kita yg kaya jauh sekali, miskin pun tidak ni yg sentiasa sakit kepala kerana duit.
Kenapa yer?
Sebab nak macam2 sedangkan kuasa beli terhad, tu pasal laaa....
Kenapalh tak jadi permaisuri yer....
Kenapalah tak kawin dgn anak raja....
Dulu, muda2 yg saya kenal hanyalh anak rajagopal.
Tu pasal laaa....
Tak baik tau persoalkan jodoh,
Astaqfirullahilazim...
Tak perlah tak jadi permaisuri Agong pun,
Cukup lah kalau dapat jadi permaisuri di hati dia..
Check dulu status tu, permaisuri ke tidak.....entah2 dayang atau Hang Kebun saja..
Ampun tuanku, patek  nak duit sikit, nak ke pasar ni....
Adehhhhh......kes nak ke pasar dan Tok Agong belum bangun saja ni....

.


2 comments:

Noraini @Nanie said...

Assalam Hani,

Kata anak akak, dia perhatikan segala2 yang berlaku punca pasal duit.
Pencuri, rompakkan, cerai berai, sombong bongkak, hina dan macam2 lagi yang dia bagi contoh bila berbual dengan akak.

hihihihi akak tersenyum dan kata sebab mereka bertuhankan duit.

Nasihat akak pada dia, bersederhana dengan duit, dia tak puas hati..hihihihi

makcu B said...

Pasal kita yang dah menapak ni... ok lah jugak. Dah tua2 ni banyak keinginan yang sudah boleh ditolak tepi tapi makcu terfikir pulak pasal anak yang kerja jadi cikgu baru 2 tahun, baru berbini. Duk pulak di tengah2 Bandar raya Kuala Lumpur, semua sewa, semua nak kena bayar. Alahai ciannyerrrrr dia..... sabalah duhai menantuku nun jauh di Miri...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...