Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, December 6, 2014

Curi

Pokok bunga
Pasu bunga
Licin di kebas pencuri
Macam tak ada benda lain nak di curi.
Jahat sungguh.
Dengki tengok rumah orang ada pokok bunga merimbun.
Tanam la sendiri.
Jiran saya hangin satu badan
Cukup marah.
Penat dia bela pokok2 tu
Sekelip mata ghaib.
Nampak nya makin menjadi jadi kes curi ni.
Sambil lalu saja, ada peluang ambik.
Tak ada tindakan apa apa
Kalau repot pun tak ada guna
Kertas repot duk jadi pekasam kat balai
Setakat yg saya tau
Kes2 kecurian di kawasan ni belum ada suspek yg tertangkap
Itu yang seronok benar si pencuri ni..
Bermaharaja lela.
Takut.
Jap lagi nak punggah pokok bunga saya
Letak dlm pagar saja.
Tak selamat.
Kassim selamat pun tak selamat.

3 comments:

Kakcik Nur said...

Aduhai...

dah takde benda lain nak dicuri gamaknya...

Ibu n Abah said...

Kadang2 kan bila org awam ambil tindakan pada pencuri yg ditangkap sendiri, rasa macam padan muka depa.. Sebab dalam pada polis repot tp polis belum dpt tangkap pencuri tu. Bila kita peluang tangkap, mmg sedaplaaa badan... Tapi jgn sampai mati.
Pencuri ni bukan kira kalau nak mencuri.. Semuanya nak di curinya.

SHAFIDA said...

selalunya yg cuti benda gitu mat dadahla..dia bukan kira..dapat 10 hinggitpun jadila buat beli barang..huhuuhuu.. kat rumah mak saya di kampung .. lepas sekor sekor seratinya lesap .. seratipun diaorg curi, jual kat kedai cini , sekor dekat 20 hinggit dapat..kalau jual secara halal lagi mahal regenya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...