Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, December 4, 2014

Terkejut nak tercabut nyawa

Jalan2 di pasar minggu.
Macam biasa la belek itu ini.
Mata mencari cari apa yang perlu dibeli
Saya melintasi kawasan orang jual ubatan tradisional.
Banyak barang dagangan yang diatur di atas tikar plastik yg di bentang..
Sambil melangkah sambil jamu mata.
Tiba2 saya terpandang bakul plastik yang selalu digunakan buat letak kucing..
Jual kucing ke...?
Saya menghampiri bakul tu dan mengintai intai kucing di dalam.
Tak nampak pun...
Ada dua bakul, apa yg mereka jual ni..
"Dik, mana kucing nya...?"
Saya bertanya sambil menguis pintu bakul plastik tu..
"Kak, nak pegang boleh, nak bergambar pun boleh..."
Saya dongak bila dengar jawapan adik tu..
Omaaaaakkkkkk.........!
Luruh jantung saya dari tangkai nya.
Satu pasar minggu boleh jadi juri bila dengar pekikan saya.
Pitching lari ke hapa, ada aku kesah....
Kalau RamliMS suruh ada feel masa keluar suara, ni baru feel
Feel habis!
Awak tau,
Hanya sejengkal saja muka saya dari ular sawa batek yg berlingkar atas bahu Mamat tu.
Mana x terkejut...
Saya x jangka langsung sebab sebelum ni x pernah ada Mamat buat pameran ular sawa di pasar minggu ni.
Tak apa lah, saya dah memeriahkan pameran ular sawa dia tu.
Dari x ada orang berkerumun, sekarang dah penuh.
Saya beredar tapi dada masih terasa degupan yg kencang.
Nasib baik tak ada penyakit lemah jantung.
The moral of the story :
Jangan duk mengendap sampai tak tengok orang...
Tu saja cerita hari ni, kalau kebetulan awak ada di pasar minggu tadi, terima kasih kerana menonton maharaja lawak.
Hadoiiiiii.......


2 comments:

Kakcik Nur said...

Hadoiiiii... terkekek saya tumpang gelak... :)

Kniedaz said...

uii..saya geli tengok ular huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...