Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, December 4, 2014

Saya dah cakap

Semalam ada seorang kenalan singgah.
Katanya ada hal mustahak.
Dia tunjukkan sekeping surat.
Perlu hadir ke mahkamah, kalau tak hadir boleh di tangkap.
Begitu sekali?
Tak ada kes lain ni, kes rumahtangga.
Bekas isteri buat tuntutan.
Kan dah tak pasal2 dapat penyakit.
Dua tahun lepas dia beria ia nak kawin lain.
Biasalah, lelaki ni waktu nak kawin lain segala kebaikan isteri lenyap.
Kekurangan isteri lah yg dibilang bilang.
Saya dah cakap, jangannnnn monyeeeettttt...
Dia kata..Nak jugak, nak jugak.
Tua2 cari pasal lagi.
Bangga dia beritau saya yg dia dah kawin lain.
Agaknya dah jumpa dgn bidadari lah tu, yg perfect.
Dia ceraikan isteri pertama begitu saja,
6 anak katanya dihasut bekas isteri untuk bencikan bapak
Yer ke hasut? Ke budak2 tu lebih cerdik dari yg dia agak?
Dalam berbahagia dgn isteri muda
Tup tup sampai surat saman ni..
Hambekkk....
Selama ni isteri pertama byk bantu kewangan keluarga.
Banyak berkorban.
Mengalah dlm byk hal.
Demi suami kannnn..
Dah dibuang macam sampah begitu memang patut pun dia melenting.
Islam itu adil, kita tengok saja nanti.
Wei pakcik aji,
Saya nak cakap satu jer...
Yang nak cari bahagia nya awak,
Tapi yg saya nampak,
Mokcik aji tu yg lebih bahagia.
Dikelilingi kasih sayang anak menantu dan cucu.
Dan yg penting,
Makcik aji dah tak payah nak layan perangai panas baran kamu tu
Dah tak perlu ke klinik kes kena humban,
Dah tak perlu pakai spek hitam untuk lindungi mata yg lebam.
Dan awak?
Bangga beristeri muda.
Tu aje..
Jaga2 baik2 isteri muda tu.
Hari tu saya jumpa dia di klinik.
Tahniah, nak dapat baby yer...
Tapi kan, kenapa cerita dari mulut dia lain macam saja..
"Kak Hani, kalau saya tau dia panas baran, tobat saya tak kawin dgn Y****.")
Kalau isteri tua kamu dengar ayat dia ni, bertepuk tangan sakan lah rasanya.

2 comments:

Kakcik Nur said...

Ada ubi ada batas, kan? :)

Cikli said...

Salam cikgu..

Panjang nye sajak ni
sarat berisi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...