Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, December 9, 2014

gula2kan hati

Hari ni payah, esuk2 mudah lah.
Ada yg lebih baik menanti di kemudian hari.
Payah itu menjadikan kita lebih gagah mengharungi kehidupan.
Behind every cloud there ia a silver lining.
Pelangi hanya hadir selepas hujan.
Hahahahaaa.....
Malas nak layan dah ayat2 begini.
Ayat menyedapkan hati.
Ayat yang dipakai guna untuk menampakkan betapa bagus nya saya, betapa sabar nya saya dan betapa redha nya saya.
Tapi saya ni manusia biasa, ada kala nak juga meraung.
Nak juga teriak guling guling.
Nak juga tanya soalan dan jawap sendiri.
Kenapa saya jatuh ditimpa tangga, dinding, bumbung dan segala?
Sebab dah saya ni bernasib malang.
Kenapa riwayat hidup saya bertintakan air mata?
Sebab itu lah takdir saya.
Kenapa doa2 saya masih tergantung?
Dah...Sudah.
Kalau ikutkan hati tak pasal2 gelincir dari landasan.
Dah!
Saya tak kisah dah kalau semua orang pun mempermainkan saya, melukakan saya dan mempergunakan saya
Atau pun kalau semua orang tak sayangkan saya.
Yang menakutkan saya hanya lah bila saya rasa Tuhan juga seakan melupakan saya....
Allah hu akhbar...
Astaqfirullahilazim..
Ampunkan dosa2 ku ya Allah.
Aku ini lemah,
dan semakin lemah rasa nya....

1 comment:

Kakcik Nur said...

Semoga tidak berbolak balik hati kita -
semuanya rahsia Allah juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...