Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, December 12, 2014

Juta juta projek dia.

Saya paling tak suka orang yang suka cipta alasan.
Cukup.
Tak payah buat dosa free dgn beritau alasan begitu begini.
Sejuta alasan pun tidak akan dapat mengubah keadaan.
Telinga saya hanya dapt tangkap ayat pertama sahaja, bab alasan tu tidak di rakam oleh otak saya.
Ada saya suruh awak senaraikan sebab musababnya?
Dah la alasan yang tak masuk akal, dah berkali saya dengar alasan tu.
Hampir semua orang guna alasan tu.
Saya nak pinjam duit sebab bla bla bla bla..
Hujung bulan ni saya bayar balik laa...
Hahahahaha.....
Hujung bulan mana? Disember tahun 2020 pun belum tentu bayar.
Senang cerita awak cakap jer awak nak pinjam duit sebab awak x ada duit.
Ngaku tak ada duit senang, saya sedekahkan saja sedikit. Kesian.
Ini tidak,
Cerita projek juta2 pastu nak minta pinjam duit .
Pakai benda berjenama dan siap kutuk saya yang tak ada taste ni.
Pandu kereta import dan bukan main eksen lagi tanya kenapa saya pandu kelisa saja.
Time nak buat ayat minta pinjam duit mula la buat alasan gred A
Kata awak bukan tak ada duit tapi belum hinggap duit yang berkepuk milik awak tu
mengaku tak ada duit la senang cerita...
No no no no...
2 kali penipu.
Pertama cipta alasan
Kedua berjanji hanya untuk di mungkiri...
Ya, tau, sah penipu.
Hutang dulu pun belum boleh bayar lagi
Ada ke patut jutawan nak pinjam duit dari kuli gomen yg x kaya ni.
Ok, stop it. Simpan alasan bagai.
No way!


3 comments:

Hajjah Noraini @Nanie said...

Salam Jummat Hani,

Wise decision, keep it up.

chekgu Bani Hassim said...

baguslah kalau kita boleh ada "stand" utk org jenis ni.
Sembang kuat, tapi tak serupa bikin....
Booo....!

sembang lebat pun ada hidden agenda...

Kakcik Seroja said...

Tiba-tiba teringat kat kawan suami yang ada projek juta-juta juga, tapi perlukan 'suntikan modal' dahulu... huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...