Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, December 1, 2014

lapar rupanya...

Orang kata x baik kalau kita bilang segala yg kita buat.
Tak dapat pahala.
Ini bukan mengunkit, ini saja nak cerita.
Tak ada modal nak buat N3 maka N3 hari ni bertajuk...
'Hari ahad yg sibuk'
Celik mata, selesaikan urusan anak yg sakit dulu.
Dah tu mandi, solat subuh dan mgadap blog sekejap.
Kul 7.30 pagi ke pasar beli breakfast atau ke dapur prepare breakfast.
Kul 8.30 mulakan tugas supir..
Kul 9.30 balik masak lunch awal sbb nak ke hospital hantar lunch buat bonda,
Berada dhospital sehingga tgahari,
Bergegas jadi supir sekali lagi, fetch boss dr workplace.
Balik drop boss kat rumah, keluar beli ration di pasaraya.
Zohor dah nipis, cepat2 balik.
Private nurse yg jaga Ja dah nak balik.
Masuk shift urus anak straight away.
Sambil2 tu hidang lunch dan cooked something for tea.
Sudah solat asar, layan tamu yg berkunjung.
Dah senja, Anis ambik alih jaga kakak,
Saya turun ke taman sekangkang anak kera tu
Siram2, trim2 dan belek2..
Sapu laman sekali gus sapu buang segala stress dlm minda.
Sebelun masuk semula ke dalam,
Saya pasang lampu laman, mata memerhatikan keindahan matahari terbenam.
Dah magrib, badan tua terasa penat,
Tapi urusan masih banyak,
Tidur saya paling lama pada satu ketika hanya lah kurang sejam.
Tidur n bangun urus anak itu dah jadi kelaziman.
Rumah sudah sepi, semua orang sudah tidur.
Saya masih di sini melayan hati.
Layan perut jugak kerana dari pagi tadi,
Rupanya perut ku ini belum di isi.
Bila terlajak lapar mula lah rasa nak telan orang.
Tapi on second thought,
Dari telan orang berlemak baik saya masuk dapur goreng nasi.
Sedap.
Makan nasi goreng pukul 3 pagi.
Hambekkk....!

1 comment:

Ibu n Abah said...

Cikgu
Itu yg bestnya bila dirumah sendiri
Nak masak kuih talam pkl 2pagi pun tak mengapa....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...