Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, July 21, 2009

Resam dunia

Tak tau nk cakap apa..Tiba2 semalam ribut melanda. Bukan tsunami tapi lebih lebat dari tsunami..Itulah, kalau bercakap ikut sedap mulut jer, itu la jadi nya. Aku sekadar pemerhati dapat sedikit pengajaran dari peristiwa itu.
1. Kalau tak bersatu seperti enau dalam belukar, cam tu la jadi nya. Orang senang nak pergunakan kita ikut suka hati.
2. Kawan ni ada berbagai jenis. Yang kategori patut di jauhi ialah yang menyelamatkan diri sendiri, tak kira lah tindakan dia tu boleh menghancurkan orang lain..kawan baik sendiri musnah pun tak kisah asal dia selamat..Pooracit punya kawan!!
Apa apa pun bagi kawan kawan ku yang teranyaya tu aku culup bersimpati..Hari ini hari kau orang di tindas begini, entah esuk lusa aku juga berada di tempat u all.
Apa nak buat....Tabah lah menghadapi segalanya..Esuk masih ada untuk Sheila, Lah,Ain,Su,Nie dan yang lain lain jugak.Kita berada dalam kapal yang sama, samaada sampai ke seberang atau karam di tengah laut kita lah yang tentukan nya...
Semoga kekalutan dapat di selesaikan dengan izin Tuhan.

3 comments:

cikguyusof said...

moga kekawan tu dpt bertenang, bersabar dan cuba2lah dibawa berunding, mudah2an segala yg keruh dpt dijernihkan, yg kusut dpt dirungkaikan dan yg bersengketa dpt didamaikan, insyaAllah!

VersedAnggerik said...

tajuk post mmg betul, resam dunia lah kerana mulut badan binasa.

bagus diambil pengajaran dari kejadian yg berlaku. Moga tidak berulang lagi....

hani@debumelukut said...

memang la begitu tapi manusia sentiasa lupa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...