Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, July 16, 2009

Tak ada yang peduli

Biarkan aku disini sebagai insan
yang miskin tuah
Tidak mau lagi berharap pada nasib
Sekian lama pun, aku tetap begini
Bahagia bagi ku sudah tidak bersisa
Tidak mau lagi mencari cari penawar hati
Kerana yang tersedia menanti hanyalah
kepalsuan yang tersembunyi.
Belum cukup parah kah luka yang kau calitkan
masih merah parut itu di hati ku
Sekali pun sudah terlalu acap
ini kan berkurun di lembah lara
Untuk apa lagi aku menyelak kenangan
Kelmarin hanya lah sepihan luka
dan hari ini aku yakin,
dimana jua aku cuba tumpang berteduh,
ruang untuk ku tidak akan tersedia.
Mau saja aku kembalikan sisa usia
Biar nafas bernoktah disini saja
Sesungguhnya aku sudah tidak mampu
untuk tidak berputus asa
Aku ini terlalu penat untuk terus berlari
Lelahnya mencari mimpi yang hilang
Tidak mau lagi mengejar bayang yg kelam

Siapakah yang masih rela membiarkan aku
menyandarkan segala duka
di kehangatan dada
dengan rela.
Siapakah?
Adakah..


7 comments:

Anonymous said...

saya tersesat ke sini.apa sebenarnya yg terbuku di hati?

NoRT said...

syahdunye aku........ nape nih?

Anonymous said...

Hanya yang mengetahuilatar belakang hani yang tau maksud puisi itu. Wan tau ...kawan

hani@debumelukut said...

tidak ada kena mengena dengan yang hidup atau yang mati...sekadar hobby menterjemah bahasa hati.

Anonymous said...

banyak2 la bersabar, tuhan hanya menguji orang2 yg terpilih, Dia tau kita antara yg terkuat utk hdpi dugaan ini.

aisha said...

masalah kite mungkin lain..tp terjemahan hati ni sgt dekat ngan hati kite..sgt dekat...

hani@debumelukut said...

aisha, sometimes knowing that u r not alone helps a lot..dah naluri manusia cm tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...