Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, July 1, 2010

ujian pertengahan tahun

Minggu periksa.
Banyak kertas ujian perlu si semak.
Semalam saya balik kampung menziarahi nenek yang sakit.
Langsung tak sentuh kertas kertas ujian yang saya bawa balik.
Malam tadi saya tidor awal, kepenatan.
Pagi ni saya lihat kertas tu masih di atas meja sedikit pun tak tersentuh.
Semalam sewaktu saya isi kertas kertas jawapan tu ke dalam beg besar,
masukkan dalam kereta, seorang teman sempat menegur..
" Sempat ke tu nak semak kat rumah...?"
Saya bersahaja menjawap sambil ketawa.."Tengok orang laa..."
Hmm...Saya silap, keadaan menyebelahi kawan saya tu..
Memang sah hari ni ke sekolah balik la kertas2 yang belum bersemak.
Camtu lah hidup ini...
Kita hanya merancang..Tuhan menentukannya.

2 comments:

mokjadeandell said...

cik hani,
teringat masa makcik kerja dulu.org kata kerja cikgu senang.Tapi yg dah lalui ,merasai,baru kenal kertas periksa dgn buku.Tak gitu.Lebih lagi nak periksa content dengan nahu.

hani@debumelukut said...

mokjadeandell,
salam kenal dan terima kasih kerana sudi singgah.berbesar hati menerima kunjungan mokjadeandell...tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...