Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, April 16, 2012

Kereta baru warna merah..tapi tak boleh bawa ke sekolah..












Saya nak beli kereta baru.
Nak yang warna merah.
Tapi hubby lebih suka beli MPV










Dia nak beli Jeep.
Pelik kan?
Jadi saya ambik jalan tengah,
Beli apa pun boleh asal warna merah.
Hubby janji nak bayar.
Cash.
Hubby yg keluar duit tapi tak boleh register nama dia.
Saya tak setuju guna nama dia sebab dah 2 dah guna nama dia.
Adil?
Adil lah tu..
Ok, jadik. Tadi dah ke kedai kereta, pilih punya pilih berkenan dengan yang ni.
Jeep dan warna merah.
Ok kan, semua orang puas hati.
Dah register atas nama Imaad pun.














Jeep merah ini Imaad yang punyer..
Imaad mesti suka ni.

17 comments:

Marina Monroe said...

Salam Hani,

Ishhh...boleh bayar instalment kan? kenapa bayar cash..hahahahahaha

Aku said...

keh keh keh....

boleh sambung-sambung sampai jadi train... hahaha

hani@debumelukut said...

Kak Marina,
yer tak yer, instalment untuk 7 tahun..berapa a sebulan?

hani@debumelukut said...

Aku,
hehehe..ni mesti bercakap melalui pengalaman ni..ada berapa buah kat rumah?

Aku said...

tak ada, cikgu...
anak dah besar. Tengok perangai anak-anak sedara je..

Cikli said...

ingatkan nak riak tadi

HASNAH said...

hehe.. kelakar cam ye ye jer..
excited nk tgk jeep merah..

ieda said...

imaad punyee jugak yg jadi pilihannn , semua kombinasi merah dan jip ada di situuu ;)

Chik Att said...

backhoe merah pun cantik gak.... bleh buat korek2 tanah ....

nidus2 said...

hybrid ni....

hani@debumelukut said...

Cikli,
Hmmm..kena baca sampai habis,jangan cepat buat konklusi..Cikli tak minat nak beli ke satu?

hani@debumelukut said...

Hasnah, ni aje lah kereta yg saya termampu beli buat masa ni..

hani@debumelukut said...

ieda,
Imaad punyer pasal lah ni..

hani@debumelukut said...

Chik att, betul tu, ingat nak beli jugak backhoe satu..

hani@debumelukut said...

Nidus,
pakai kuasa kaki dia jer...tolak, jalan lah..

insan_marhaen said...

IM pun sama. kalau ada rezeki untuk beli kereta baru, nak beli warna merah.

sebab... mak IM suka warna merah!

hani@debumelukut said...

IM, insyaAllah, ada lah tu rezeki untuk kereta merah. Akak ni dah tak pikir pasal kereta baru dah, pakai yg sekarang ni lah sampai pencen..huhuhuuu...!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...