Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, April 16, 2012

Siti ko cakap jer macam ni...Akak ni batu api jer..

Pinggan tak retak, nasi tak dingin.
Awak tak nak, saya pun tak hinginnnn...

Pinggan tak retak, nasi tak tumpah.
Awak tak nak, saya lagi lah menyampah...

Pinggan tak retak nasi tak basi.
Awak tak nak, saya apa peduli..

Pinggan tak retak, ada nasi basah?
Awak tak nak, ada saya kisah?

Akak tak suka lah stail memujuk merayu macam hindustan tu, jangan lah nampak sangat yg kita ni lemah, ikut sedap orang jer nak buat apa..Dah kita tak hargai diri sendiri, nak harapkan orang lain yang menghargai diri kita payah la dik..Stand up n move forward.

2 comments:

kakcik said...

Nasihat yang bagus tu. Jangan sampai orang pijak maruah kita...

Cikli said...

pinggan tak retak, nasi tak mahal
mung tak nak, ko aper hal?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...