Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, April 15, 2012

Murid2, cikgu nak tanya sikit nih..

Sila pilih jawapan yang betul.

Soalan 1
Apa patut kita buat kalau kita dikecewakan?
A. Duk diam diam. Redho dan maafkan dia sebab segalanya atas kelemahan kita.Makan hati lah sorang sorang.

B. Tutup fail. lupakan segalanya, lupakan dia. Lupuskan dari ingatan 100%

C. Cari dia sampai ke lubang cacing.Balas balik, kenakan dia lagi teruk dari dia kenakan kita. Tidak ada maaf bagi mu!

D. Doakan semoga Tuhan beri dia hidayah, semoga tak ada orang lain yang akan merasa apa yg kita rasa di sebabkan oleh dia.

Soalan 2 ( Untuk di jawap oleh Cikgu Hani saja)
Apa patut saya buat kalau saya yg dikecewakan?
A. Hadapi dengan senyuman.
B. Hadapi dengan senyuman.
C. Hadapi dengan senyuman.
D. Hadapi dengan senyuman.
E-Z. Hadapi lah dengan senyuman, tak perlu kata apa apa.

8 comments:

al-lavendari said...

jawapan soalan 1. semua di atas kecuali C.

MaWar said...

alhamdulillah...

Hanis MY said...

betul tu kak nak dendam2 pun tak guna... besabar jelah uhuhu...

a.samad jaafar said...

saya ada kawan..putus tunang pun boleh ketawa kuat.. hebat betul.. mungkin dia mmg mengharapkan dia ditinggalkan kot hihihi..

sal said...

hehe..bermakna..nasihat yg baik..cool..

MulutPayau said...

kalau sayapun, jawapannya macam kak hani jugak.....hehehe...

Dinas Aldi said...

Saya pilih jawapan D, cikgu! *angkat tangan tinggi2 nih* Hehehe..

Aku said...

tugas utama guru ialah mengajar.


jadi, cikgu ajor je dia cukup-cukup. jangan kasi chance. lepas sudah, senyumlah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...