Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, April 7, 2012

Lambatnya nak pencen..Tak larat sgt dah ni.

Sehari dua ni saya tak berapa suka ke tempat kerja.
Bila kesihatan terganggu, kualiti kerja pun menurun.
Semalam saya di tawarkan untuk melangkah ke gred yg lebih tinggi.
Sepatutnya saya seronok tapi saya jadi susah hati.
Gaji yang bertambah membuatkan saya takut.
Takut saya tidak mampu lagi laksanakan tanggung jawap sebaik mungkin.
Sedangkan gaji dan gred baru saya itu adalah satu amanah.
Kalau saya sihat tak jadi masaalah,
tapi akhir2 ini saya byk masaalah kesihatan.
Walau tidak kritikal tapi membataskan kemampuan saya untuk bekerja.
Selama ini saya sentiasa cuba buat yang terbaik, nak buat yg terbaik.
Pun belum boleh di banggakan usaha saya tu.
Ni kan pula tua2 begini, boleh kah saya?
Mampu kah saya?
Ini saja lah dalam kepala saya sehari dua ni.

6 comments:

sal said...

tahniah...cuba jaya..insyaAllah moga Allah permudahkan urusan..

MaWar said...

Hadiah sebelum bersara.Hanim boleh...yes! boleh...

cikguden said...

kemampuan fizikal semakin hari semakin berkurang. tetapi pengalaman tidak. ia bertambah hari demi hari. boleh curahkan pada cikgu2 yang muda2

Haslina said...

I know you can do it, Kak Hani...

pena rozie said...

sabar... dugaan tu. nanti-nanti ok la

al-lavendari said...

saya pun bersara awal, pada umur 53 kerana bimbang tak dapat memberi sumbangan yang setimpal dengan pendapatan yang diterima.

dan saya sedikit pun tidak menyesal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...