Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, June 18, 2013

Sebulan sudah.


Mereka pohon saya meng'update'kan keadaan/perkembangan Ja yg terkini.
Mereka ni adalah orang2 yg mendoakan Ja dan sekaligus mendoakan kesejahteraan saya sekeluarga.
Mereka ni juga lah yg bersama saya mengumpul sisa harapan yg masih ada.
Mereka mengheret saya untuk melangkah ke depan.
Gagah saya kerana mereka.
Mereka ambil berat, mereka ambil peduli.

Ok, saya cuba update.
Tapi kalau nak tau yg lebih tepat kena lah ke facebook/blog kawan2 Ja yg bergelar doktor.
Ulasan mereka lebih tepat.
Saya hanya update berdasarkan mata hati seorang ibu tua.
Yang saya tgok dan yg saya rasa.

Hari ni sebulan lah Ja terbaring di katil ICU.
Kalau nak di bandingkan dari hari pertama Ja diadmitted,
memang banyak sangat perkembangan positif.
Sekarang organ2 ja dah kembali bekerja tanpa bantuan mesin.
Jantung dah kuat untuk pam darah.
Buah pinggang dah boleh cuci kotoran.
Usus sudah berhenti bleeding,
Luka jahitan dah kering.
Paru paru dah hampir pulih sepenuhnya.
Ja sudah bebas dari mesin ventilator.
Dah bernafas sendiri dgn bantuan oksigen yg minima.
Cuma sekarang tekanan darah ja dan degup jantung masih tinggi.
Selain dari semua tu, yg paling saya harapkan ialah,
Ja sedar semula.
Tapi buat masa sekarang Ja masih belum mau kembali kepada saya.
Masih perlu masa untuk itu.
Semoga rezeki dia untuk menjadi ibu masih ada.
Itu saya serah pada Allah Taala.
Kita tunggu dan terus berharap dan berdoa sahaja.

4 comments:

Acik Erna said...

Syukur pada mu ya Allah..berkat doa dan kasih sayang ibu..

mokja said...

Alhamdullilah,semoga Ja terus menunjukkan perkembangan yang positif.Sama sama kita doakan dia.Amin.

Cikda said...

mudah2an Ja akan pulih seperti biasa.Amin..
Alhamdulillah ada perkembangan positif.. cikda doakan Ja akan segera sembuh..Amin3x..

makcu B said...

Ja nak bangun pagi Ramadan ke Ja?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...