Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, June 24, 2013

Tuhan ku...




“Ya Allah Tuhanku Pemilik nikmat, tiada ada yang bisa memberi nikmat atasMU. Ya Allah Pemilik kebesaran dan kemuliaan.
Ya Allah Tuhanku, jika sekiranya Engkau telah menulis dalam buku besarMU bahwa aku adalah orang yang tidak bebahagia atau orang yang sangat terbatas mendapat nikmatMU,orang yang dijauhkan daripadaMU atau orang yang disempitkan dalam mendapat rezeki, maka aku memohon dengan kurniaMU, semoga kiranya Engkau pindahkan aku kedalam golongan orang-orang yang berbahagia, mendapat keluasan rezekiMu serta diberi petunjuk kepada kebajikan.
Sesungguhnya Engkau telah berkata dalam kitabMU yang telah diturunkan kepada RasulMU, dan perkataanMU adalah benar, yang berbunyi: Allah mengubah dan menetapkan apa-apa yang dikehendakiNYA dan padaNYA sumber kitab.
 Ya Allah, pada malam Nisfu Sya’ban yang mulia ini, Engkau tetapkan dan Engkau ubah sesuatunya, maka aku memohon semoga kiranya aku dijauhkan dari bala bencana, baik yang aku ketahui atau yang tidak aku ketahui, Engkaulah Yang Maha mengetahui segala sesuatu yang tersembunyi.
Dan aku selalu mengharap limpahan rahmatMU ya Allah Tuhan Yang Maha Pengasih.”

1 comment:

Aisyah said...

Amiin..Amiin...Amiin, Ya Rabb..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...