Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, June 22, 2013

Bau

Pagi2 seawal 4 pagi saya update blog.
Early worm,
Hari ni nak cerita pasal bau.
Setiap malam saya di kejutkan dari tidur oleh satu bau yg lain dari yg lain.
Bukan bau perfume.
Bukan juga bau busuk.
Dalam tidur pun bila terbau saja, saya terjaga.
Dalam jaga, bila bau macam ni hati saya miss a beat.
Seriau.
Bau ni mengekori saya kemana mana saja.
Bau ni buat saya terhenti dari buat apa yg saya sedang buat.
Terkedu dan hati berdebar debar.
Resah.
Nak nangis pun ada.
Kadang2 bau ni datang bersama rasa sepi sangat2.
Bau bilik ICU.
Betul, bilik tu ada satu bau yg unik.
entah bau apa tapi bila dah lebih sebulan duk hidu bau bilik tu,
saya terbawa2 bau tu ke rumah.
Bila ter bau haruman bilik ICU,
Kecut rasa hati,
dan rindu pada Ja menjadi jadi.
Ja,
was that you Ja?
Did U come over to make sure that Mummy waz alright?
I miss U so much Ja.


2 comments:

Anonymous said...

Salam cikgu hani

Hanya doa yg dapat kak ani kongsi bersama cikgu. Semoga Allah makhburkan doa kita semua utk Ja kembali sihat.

Anonymous said...

Salam Ticer. Dah lama saya menjadi silent reader ticer. Membaca celoteh ticer tentang kehidupan dan anak2 murid, tentang ticer nak diet tapi xpernah menjadi hehe.

Pija amat bertuah kerana ibunya sentiasa disisi mendoakan dirinya. Sempena nisfu syaaban besok, samalah kita tingkatkan doa dan amalan. Moga Allah kabulkan doa ibu ini. Amin
-I-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...