Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, June 15, 2013

Saya tak kuat...Tak reti nak kuat.

Betul sangat lah.
Betul saya sudah teramat tertekan.
Kehidupan saya sudah bernoktah sebaik dugaan ini melanda.
Apa lagi yg mampu saya buat?
Saya tak perlu menipu diri sendiri dengan terus terlalu mengharapkan keajaiban Tuhan.
Saya perlu bersedia untuk hadapi segalanya, rela atau tidak, suka atau tidak.
Pilihan tidak di tangan saya.
Allah sudah tetapkan begini percaturan hidup saya.
Betul sangt lah .
Saya tidak tebal Iman.
Saya jahil.
Kerana itu lah kesabaran saya dlm menghadapi ujian dari Nya tidak sehebat orang lain.
Sudah banyak ujian lain yg mampu saya hadapi dengan berlapang dada.
Selama ini pun saya sering di uji.
Tapi ini adalah ujian yg amat berat. Terlalu berat.
Kalau awak rasakan awak lebih pandai mengurus stress dari saya,
Kalau awak rasa awak lebih bertakwa dan beriman dari saya,
Awak mungkin lebih redha, lebih sabar dan lebih pandai berkata kata,
maka apa kata awak cuba menjadi saya.
Cuba berada di tempat saya.
Bukan hanya ini saja dugaan yg perlu saya hadapi,
segala macam komplikasi yg berkaitan dgn nya pun saya kena fikir dan urus juga.
Benda lain dah tak kuasa saya fikir dah.
Urusan dunia yg lain dah tak ada dlm senarai dah.
Tak sempat otak saya nak timbang tara.
Jiwa saya bercelaru, hati dan minda bercakaran.
Sabar Hani,
Solat hajat Hani,
Doa banyak2 Hani,
Baca Yasin Hani,
Buat tu Hani,
Buat ni Hani,
Dah penuh telinga dah.
Dah cuba segala ikhtiar.
Saya masih yakin Tuhan ada, Dia mendengar.
Kerana keyakinan itu lah saya masih boleh menaip walau haru biru
Kerana yakin Tuhan tidak lupakan saya lah saya boleh terus mendoakan kesejahteraan anak saya.
Cuma sebagai manusia biasa yang byk kekurangan, saya ada kala merasa putus asa.
Contohnya sekarang,
Waktu ini dan saat ini,
saya amat kesaorangan dan memerlukan tempat kongsi rasa.
Mengadu pada Tuhan tu memang lah,
tapi ada kala nak juga mengadu pada manusia yg ambil peduli.
Tapi pada siapa?
maka ini lah jadinya, blog saya menjadi mangsa.

7 comments:

NoorVictory said...

Setuju. Huhuhu

Anonymous said...

sorry auntie, i'll not ask you to bersabar or bertabah anymore. i'll just pray for ur pja speedy recovery. i promise.

ma yusoff said...

amat memahami

Nizam.Ariff said...

tak... blog ini tidak menjadi mangsa... blog ini memahami situasi akak....

Saya bedoa agar segala-galanya menjadi bertambah baik.

blog ini menjadi tempat orang memanjatkan doa bersama-sana kakak...

Acik Erna said...

Hanya hani yang tau dan merasainya..ya Allah ya Tuhanku..berikanlah kekuatan dihati Hani untuk menghadapi ujianMu

Granny Hani said...

Terima kasih, sokongan moral dari semua yg prihatin lah yg membantu saya untuk terus melangkah ke hadapan.Terima kasih sekali lagi.

Cikda said...

salam kenal ticer.. cikda pun setuju.. luahkanlah di sini..kami semua sedia mendengar dan mendoakan yang terbaik dan terajaib buat Ja akan berlaku..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...