Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, June 18, 2013

Misi

Di wad lain mereka beruniform putih.
Di ICU mereka berbaju biru, seluar biru dan berselipar getah.
Duduk di hujung katil, mencatat dan memerhati.
24 jam silih berganti.
Setiap kali saya masuk ke wad itu, mereka hadiahkan senyuman.
Manis.
Lembut tutur kata, indah budi bahasa.
Misi zaman sekarang memang mesra alam.
Rajin dan banyak membantu.
Setiap soalan saya di beri perhatian.
Bukan jawap ala kadar saja tapi panjang penerangan.
Semua misi macam ni ke?
Misi di wad biasa macam ni jugak ke?
Saya tengok misi di ICU tidak ada masa untuk duduk2 sembang2
Usahkan nak lelepkan mata, nak rehat pun macam tak ada masa.
Sekejap buat tu, sekejap buat ni..pesakit tak di biarkan berseorangan walau sekejap.
Saya tabik la...Saya pun tak boleh jadi misi sebaik mereka tu.
Kalau lah Pengarah Hospital tu kawan saya,
saya nak saja bagitau kat pengarah tu..
Tahniah lah, kakitangan awak di wad ICU Teratai, Hospital Raja Perempuan Zainab 11 sangat rajin.Semua sekali patut dapat APC tahun ni.
Oleh kerana saya tak kenal Tuan Pengarah tu maka saya hanya mampu berdoa...
"Ya Allah ya Tuhan ku, Kau murahkan lah rezeki mereka yg telah menjaga/merawat anak ku dengan baik, semoga keikhlasan mereka mendapat ganjaran pahala dari Mu.Aminnn...."

3 comments:

mokjadeandell said...

Terharu...mamason dulu pun hampir jadi nurse.Yakin bukan nurse yang lemah lembut sbb jadi ticer pun dah garang..Tahniah pada misi misi disitu.

makcu B said...

Yang kurik itu kendi,
Yang merah itu saga,
Yang molek itu budi,
Yang indah itu berharga.

Irfa said...

sebenarnya dah ramai misi yg bertimbang rasa sekarang ni.yang buat nama buruk tu cuma 1:1000 kot
doa sy utk akak dan ja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...