Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, June 25, 2013

Adakala.kadang kadang...

Sebenarnya tak nak type apa2 hari ni
Saya rasa otak saya tak berapa betul.
Otak penuh sampah.
Minda bertoxic
Kalau saya type pun apa yg tersurat hanya akan buat semua orang kutuk saya.
Saya sendiri pun rasa nak kutuk diri saya nih apa lagi orang lain.
Tapi makin di usir setan pergi jauh2 makin byk pula yg mengetuk getuk pintu hati.
InsyaAllah mereka tak dapat bertuan di hati saya pun, setakat bertamu sekejap tu nak buat macam mana kan, nama pun saya ni manusia yg lemah.
Saya ngaku lemah tapi saya bukan hipokrit.
Mustahil kalau saya kata yang saya tak pernah terfikir begini.

Yang duk bertubi tubi asak batu jemala patek ni,
ialah aura negatif yg saya kutip di tepi jalan kot.
Mana tak kutip, itu saja yg saya nampak di kiri kanan saya.
Tadi waktu berhenti di persimpangan traffic light tadi,
saya tgok kereta di kiri kanan saya, depan belakang saya.
Tau apa saya fikir?
Ramai nya orang, tapi hanya saya saja yang dalam kepayahan yang begini dasyat.
Hanya saya yang bertalu talu di duga.
Hanya saya yang sentiasa di rundung malang.
Kan saya dah cakap, mesti ada pembaca nak cakap
"Sabar lah Hani, Tuhan bagi dugaan sesuai dgn kemampuan masing2..."
Habis tu kalau saya kata saya tak mampu, do I have a choice?
Tell me, what r the choices that I have?
None.
Nak sedapkan hati saya, saya pun cakap macam tu kat diri sendiri.
Setiap dugaan tu ada ganjaran yg lebih besar yg menanti..
Ada hikmahnya...
Hmm...
Kalau di beri pilihan, awak nak tak di duga sebegini rupa?
Kenapa tak nak?
Kenapa awak sentiasa berdoa semoga di jauhi bala dan musibah?
Kan bala dan musibah tu menghapuskan dosa dan tanda Tuhan sayangkan kita..
Kan?
Kan?
Kan?
Okey, Maaf sebab otak saya tak betul.
Stress dan semakin hari semakin stress.
Maafkan saya,Duhai Tuhan Rabbullalamin...
saya hanya mengikis daki dari hati.
Semoga selepas ni saya mampu mengadap Mu dengan lebih tenang.
Hanya Engkau lah yg mampu memberikan aku kedamaian.
Bantulah aku kerana tanpa bantuan Mu aku hilang arah tujuan.

6 comments:

Anonymous said...

thanks for sharing.
we learn from each other's experience.
that's whats life is about.
struggle. fight. each of us has different struggle. different fight. it is better to be in a situation where we are made aware to fight. if not in leisure we feel we dont have to fight and that surely means easy win for the enemies. when we fight surely we need help and courage and strength and only HE can give us all that and that makes us always near HIM, asking and seeking. and to all those who are fighting in HIS way, surely triumph is near. We help each other. The very least is we doa for each other. Keep fighting. To win.

Haslina said...

Na hanya mampu bersimpati, kak. I know, I have been there. Tapi Na akui, dugaan yang kak lalui lebih besar. Moga kak dan keluarga terus diberi kekuatan.

Luxee said...

Ticer...May Allah s.w.t bless you and your family especially youe daughter...

Anonymous said...

Dear aunty, saya simpati dengan keadaan anak aunty. beruntung anak aunty mempunyai mummy yg kuat. bersabarlah dan terus berdoa pada Allah. InsyaAllah saya juga sama-sama mendoakan anak aunty sihat semula seperti sebelumnya..
-Ika-

Kakcik said...

orang hanya boleh berkata, yang menanggungnya adalah kita...

Nur Aisyah said...

ros sayang akak..tapi suami akak lebih lagi sayang akak..anak-anak kesayangan akak, mereka menyayangi akak..

Namun ada lagi yang lebih menyayangi akak..ALLAH, Tuhan sekalian alam..
Allah Maha Penyayang Lagi Maha Pengasih...

salam sayang..
peluk cium buat akak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...