Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, June 17, 2013

Saya sedang belajar hadapi segalanya dgn redha.

Double Lumen Tracheostomy.
Kalau dulu saya tak tau pun apa ke benda ni.
La ni sejak hospital jadi rumah kedua saya,
saya dah tau dah.
Hari ni Ja akan di pasang benda ni menggantikan trache yg dia pakai sekarang.
Ni kira permenant lah, khas buat pesakit yg di jangka koma berpanjangan.
Koma Berpanjangan?
Haah?
Buat2 terkejut jer, walhal dah sedia maklum dan redha..

Pesanan buat Ja...
Ja, U better wake up before those people attach this to u...
God, Please wake her up.

Nak buat macam mana kan, ikhtiar selagi boleh.
Benda ni perlu di beli dari ENT Clinic.
Beli tak jadi masaalah, janji Ja dapat rawatan yang terbaik.
Saya pun kena lah bersedia untuk belajar handle alat ni.
Siapa sangka, bercuti dari menjadi Ticer, saya sandang jawatan Misi pulak.
Banyak yg saya dah belajar sebenarnya.
Segala istilah pasal perubatan dah saya hafal.
Silap hari bulan ngalahkan doktor..
Aduhh...Tersenyum dalam tangisan.

5 comments:

Ann Ishak said...

setiap kepayahan tu pasti ada kesudahan yang baik, amin

Kakcik said...

Ada hikmah dari setiap kejadian, InsyaAllah. :)

ieja amieja said...

semoga tabah menghadapi dugaan..inshaallah Ja akan pulih nnt..w/p berat mata memandang berat lg bahu memikul..kekuatan ibu lah menjadi kekuatan buat Ja..:))

Ezza Muffinbiru said...

Cikgu....saya baca dalam sebak...
Ja..jangan lama lama sangat tidur..Bangun lah cepat..anak mu nak susu....Ibu mu dah penat Ja..bangun cepat..

Asruddin Abas said...

Salam kak.....saya kagum dgn semangat kak.Ujian Allah datang dalam pebagai cara....kini saya sedar kalau kita rasa berat ujian Allah terhadap kita ada lagi orang yang menanggung ujian yg lebih berat dan mereka ttp sabar dan kuat......semoga dr saidatul cepat sedar dan sembuh seperti biasa.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...