Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, July 28, 2013

Ajal maut di tangan Tuhan

Innalillah...
Semalam dapat berita kematian seorang sahabat Ja.
Dia seorang doktor, terlibat dalam nahas jalanraya sewaktu dalam perjalanan ke Kuala terengganu.
dari Allah kita datang kepada Dia lah kita kembali.
Arwah sempat menziarahi Ja di hospital ,
sempat sedekahkan doa buat Ja.
Mereka kawan satu sekolah.
Kalau lah Ja tau dia pergi lebih dahulu, nescaya Ja turut titipkan doa buat arwah.
Tak per lah, biar saya mewakili Ja.
Saya doakan semoga roh arwah di tempatkan bersama para syuhada.
Tenang lah dia bersama Pencipta nya.
Sebenarnya hati saya lebih kepada ibu si arwah
Saya faham perasaan ibu dia.
Saya tahu malam tadi dia tak tidur.
Jamah makanan berbuka pun macam di paksa paksa.
Saya boleh bilang berapa kali dia duk ulang tayang segala kenangan bersama arwah.
Saya yg dah berbulan berada di situasi itu amat memahami apa yg dia rasa.
Situasi hampir sama dgn saya, yg membezakan dia dan saya hanya lah keadaan dan masa.
Perit nya tetap serupa.
Hati bonda mana pun bila teruji begini akan terasa remuk nya.
Sabar lah wahai bonda si arwah, apa lagi yg boleh saya kata?
Seperti saya, dah bercupak ayat supaya bersabar yg dia terima agaknya.
Seperti saya, bila tidak ada pilihan lain, apa lagi yg mampu di buat selain dari redha.
Redha dan berlapang dada lah.



2 comments:

wafa azman said...

Assalamualaikum mummy, ni wafa (one of Pija's friends who came yesterday, yg dokter gigi). Tq so much for ur doa to Arwah Ijan. Yesterday we cried when we visited makan Arwah Ijan, but Thank GoD after we went to your house, spent little time with Pija, we are really happy. Kami dan arwah sgt rapat, dh mcm adik-bradik, arwah meninggalkan kami tanpa kami sempat unt rawat arwah. Bile dpt tolong mummy jage pija walaupun unt beberape minit, terubat luka di hati ni.. Insyallah nanti kami dtg rumah lagi ye.. Thank you so much for welcoming us to ur house.. Semoga Allah sentiasa memberi kekuatan kepada hati2 hamba Nya yg lemah ini..

A.I said...

Allahuakhbar :(

Al~Fatihah utk Arwah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...