Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, July 1, 2013

Sakit kat mana ni sayang?

Ja dah di tolak ke bilik Endoskopi untuk PEG.
Kesian Ja, sakit lagi dia hari ni.
Papa iring Ja sebagaimana Papa iring ja dulu sewaktu Ja bergelar pengantin baru yg akan melangkah ke rumah mertua.
Kalau dulu Wan nampak segak gagah bagai Hang Tuah, hari ni Wan melangkah longlai di belakang.
Saya di sini, tunggu di Wad saja sebab saya rasa tak daya sgt untuk tengok perarakan sengsara itu.
kalau ada pilihan lain, saya tidak lagi mau menyakitkan Ja yg dah banyak sakit.
Rasanya nak cucuk jarum kecil di badan dia pun saya tak izin,
tapi apa daya saya...
mampu tengok dan berharap Ja tak rasa sakit.
Sudah sudah lah....
Sudah sudah lah...
Ja, cuba beritau mummy di mana sakit nya?
Masa ja kecik2 dulu kalau terhantuk, mummy tiup2 dan gosok hingga Ja berhenti menangis.
Bila jari Ja luka, mummy sembuhkan dgn menampal plaster dan aiskrim ubat nya.
Kalau demam Mummy lap kepala Ja dengan tuala basah dan sehingga pagi Ja lena di ribaan mummy.
Dulu mummy pandai ubatkan Ja tapi sekarang tidak lagi.
Mummy hanya mampu menangis dan menangis, berdoa dan berdoa, berharap dan berharap.
Tapi Ja tetap sakit jugak.
Buntu mummy ni Ja.
Tak reti dah mummy ni.
ja, tell me what to do?







7 comments:

Anonymous said...

Have good thoughts. We think she's in pain but we truly don't know what she's going through. We have good thoughts that HE TAKES CARE of your good daughter in shaa Allah. So mummy dont worry, trust HIM.

Azian Elias said...

assalam kak..

sebenarnya saya selalu tgk post akak kat fb.. tapi saya rasa memang saya tak daya nak baca ritihan hati akak.. hari ni saya gagah jugak.. sayunya hati kak.. berat mata yg memandang sudah pasti lagi berat buat akak.. i just dua'a Ja will be given syifa by ALLAH.. dua'a dan terus berdua'a ye ke.. semuga sesuatu yang membahagiakan menanti akak sekeluarga..

secangkir madu merah said...

Assalam kak, saya doakan Ja akan kembali sembuh dan bertabahlah menghadapi ujian Allah..

a.samad jaafar said...

hati saya cukup tersentuh.. semoga Allah permudahkan segala urusan..bersabar lah kak..

makcu B said...

Ya Allah.... tak tahu nak kata apa dah bila baca N3 ni. Kasihan sgoti ko K.Ni......

Anonymous said...

Mummy,

Please don't quit. Nothing is over until it is over!

Anonymous said...

assalamualaikum aunty.. how's pja? hopefully result from PEG semalam shows more improvement. ur pja is very strong lady auntie. she will proves, the doctors are wrong insyaAllah soon.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...