Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, February 4, 2018

Aku yang sekarang...

Kalau dah tua buat cara orang tua.
Lain lah kalau tak sedar lagi yang diri tu dah tua.
Bila tua,
Berpakaian biarlah sesuai dgn usia.
Bercakap pun kena dengan usia
Berfikiran matang dan masak dgn pengalaman.
Tua2 ni dah dekat sgt dah dengan akhir usia.
Jahil itu tidak salah tapi nak kekal jahil tu memang tak kena sangat.
Eluk la mula kumpul bekalan untuk ke sana .
Sudah2 la fikir bab dunia.
Nak mula sesuatu yg baru dah kira terlambat.
Bersyukur dgn apa yg ada, damaikan hati.
Saya bukan pandai pandai nak mengajar org lain ni.
Ingatan untuk diri sendiri saja.
Terpulang la kalau orang lain yg seusia saya
merasakan mereka masih muda.
Buatlah apa kamu rasa betul.
Tepuk dada tanya selera.
Saya merapu  meraban pasal 'tua' hari ni sebab saya bosan.
Tak ada kerja.
Bila bosan saya mengemas laci meja solek.
Dulu banyak gincu, bedak dan segala make up tersusun dalam tu.
Sekarang masih penuh, tapi penuh dgn ubat, supliment
 dan segala jenis keperluan di usia begini.
Tuan laci tua dan laci turut tua sesuai dgn keperluan tuan nya.
Tua.
Itu lah saya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...