Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, May 20, 2009

Cuaca hari ni

Ribut semalam.
Depan rumah ada pokok tumbang
Lalu lintas terhalang
Jalan kesesakkan
Bomba cepat buat apa yang patut
Polis tangani keadaan
Ramai nak membantu
Aku sekadar pandang

Di hati ku pun ada ribut perasaan
ada impian yang tersungkur
harapan musnah
tak ada pertolongan
sendirian aku uruskan
Orang lain sekadar pandai
buat tanggapan...

Pohon itu dan aku
sama sama tumbang
Pokok itu dah jadi kayu api
tapi aku menjadi bara
yang tak kan padam..

7 comments:

Tok Ngah said...

ni apa yg awak tulis kat saya hari tu :
"..i'm a friend and if something bothers u i just wanna say that u r not alone, I'm here..I'm a good listener, try me....hehehehee"
it applies to you too.

~Cinta Cukulet~ said...

semoga ribut perasaan itu akan cepat berlalu, dan angin damai akan datang bertamu :D

cikgu mas said...

dear sis...

untuk apa menjadi bara,hangatnya hanya sebentar,digemgam orang,bara terus jadi arang,dari menjadi bara,hembuskan semangat biar dirimu terus menjadi api.dirimu boleh membakar,dirimu juga boleh menerangi...

salam ukhwah dari saya ..

saya sangat menyenangi jentayu..burung yang tak pernah patah semangar

DrSam said...

salam persinggahan,
Selamat menyambut Hari Guru. Guru ceria murid gembira.

Nong said...

Salam perkenalan.

Just remember no matter how frustrated life can be, there will always be someone who will lend an ear...

Take care...

Kak Ezza@makcik Blogger said...

sedih baca sajak you ni..mesti berat bahu memikul...tapi ikehidupan mesti di terus kan...

sirami lah bara bara mu dengan air dingin..dari perigi zam zam nan suci..

letak kan bahu mu ke bahu ku...dan bisik kan ke telinga ku apa yang terbuku di hati...
dan menangis lah sepuas nya...
agar keluar semua duka mu....

my email...az_iz82@yahoo.com

hani@debumelukut said...

thanks for the support..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...