Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, December 8, 2012

Baru pukul 5..Lambatnya kul 6.

Membazirkan cuti adalah.
Memerap.
Memerap adalah acara yg paling membosankan.
Habis selesai kerja rumah, memerap.
Siap kemas mengemas. memerap.
Tak tengok langit pun.
Langsung tak kena mentari.
Kecuali kalau keluar hantar anak tuisyen.
Cuti pun bukan seperti bercuti.
Hari2..Pagi ke malam..Tak de kerja lain.Bila beres kerja rumahtangga ngadap laptop.
Jengok  itu ini, mata naik kelabu.
Mulut mula menguap.
Terubatkah boring dengan tidur?
Penawar hati kah dengan lawak2 di kaca TV?
Cuti ni tidak seronok langsung.
Harapkan tak payah pergi ngajar saja.
Senarai perkara yg nak saya buat semuanya kena KIV.
Jangan tanya kenapa kerana pertanyaan itu akan hanya buat saya NAK MAKAN ORANG.

Jadi,
Biarkan saya merapu rapu di sini melayan hati.
Membuang masa dan usia saya secara kurang bijak.
Ok apa?
Sekurang kurangnya saya tak kacau orang lain.
Hanya saya dan keboringan saya.
Full-stop!

9 comments:

Unknown said...

Macam ada 'link' pulak kita GH..tapi bab nak makan orang tu, seram pulak saya..hahahahaha..

Hajjah Noraini @Nanie said...

Salam Hani,

hehehehehehe relax sis, dah tertulis cuti hujung tahan menahan boring.

Akak pulak akan boring sepanjang hayat dengan keadaan kesihatan begini. Banyak perancangan terbantut.

Setiap hari menghabiskan amanah dr Allah sebagai insan, isteri dan ibu.


Unknown said...

samalah kita..org lain cuti,kita tak cuti2..uhuhuh...

insan marhaen said...

Pukul 5 .... IM kat dapur sediakan makan petang untuk ibu_suri.

Sambil-sambil tu salin CD lagu ke bentuk mp3 untuk dikongsidengan kawan-kawan sekerja Selasa nanti!

Granny Hani said...

Norhaizan, hehehe..boring bin bosan kan ?

Granny Hani said...

Kak Nanie,
Kita sama2 pakat sabar jer lah ek, dah tak de pilihan .

Granny Hani said...

MaWar,
Yer lah, kita think positif lagi baik kan?

Granny Hani said...

IM,
Selasa? Kenapa selasa... Isnin cuti?

Anonymous said...

setiap kali mengenang hidup terasa semakin banyak perkara2 yg gagal dilakukan semenjak dah pencen ni. Tak tau berapa percent berjayanya hasrat yg dilakukan sebagai alasan utk berpencen awal dulu.

Terasa terlalu sedikit. Banyak perkara lagi masih dalam kotak perjanjian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...