Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, December 17, 2012

Bukan musim ribut petir ni.

Hari ni hujan lagi.
Esuk pun mungkin terus hujan.
Musim tengkujuh di pantai timur ni biasa lah.
Saya suka hujan tapi takutkan petir.
Dari zaman kanak2 lagi saya pantang bunyi guruh akan berlarilah menyorok.
Guruh dah kalut, kalau petir memang menangis nangis lah.
Kalau petir berdetum, bawah selimut lah saya.
Sekarang pun masih takutkan petir.
Cuma tak tahap menangis dah.
Bila kilat meyambar, macam otomatik, rasa nak menyorok.
Tak leh salahkan anak2 kalau mereka takut petir sbb mak mereka macam tu jugak.
Kalau tak wajib, saya tak kan keluar rumah bila ribut petir.
Kalau dah kat luar rumah saya tak kan balik selagi petir tak reda.
Petir di tengah malam lebih menakutkan.
Tak leh bukak mata, tangan menutup telinga dan mulut terkumat kamit baca doa.
Takut.
Tu baru petir di dunia.
Belum azab di neraka lagi.
Tuhan, aku tak layak untuk ke syurga mu tapi aku tak sanggup untuk ke neraka mu..
Tak sanggup sungguh....

3 comments:

NM03 said...

saya klu dengar petir, boleh larik lintang pukang woooo

azi said...

saya pun takutkan petir, memang takuttt...

munna said...

anak munna Yasmin klu dengan je petir ... mcm tak cukup kaki nak lari sebab takut....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...