Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, December 18, 2012

Tak perlu mengejar pelangi

Orang kata,
setiap kali lepas hujan hadir lah pelangi.
Ye ke?
Ni baru lepas hujan,
tak de pelangi pun.
Tak de pun.
Dah lama duk tunggu kehadiran pelangi.
Tunggu dan menunggu.
Bila nak ada pelangi nih?
Hujan, ribut petir dan hujan lagi.
Pelangi tak muncul2
Tak nak tunggu lagi lah.
Harapan berkecai menjadi debu.

Hidup ini amat payah.
Mati pun belum tentu mudah.
Pasrah dan redha
hadapi segalanya seadanya

2 comments:

Norhaizan hakim said...

Kalau hati sudah berpelangi,tak perlu pelangi di mata...macam mana nak cipta pelangi di hati? Jgn tanya saya...kerana hati saya tengah mendung!

NuraisYah said...

kak kehidupan memang bak pelangi bewarna-warni tapi tak selalu harum bak kasturi...

kak hani tak yah tunggu pelangi di kaki langit...buat je kek pelangi di sudut dapur...he he..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...