Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, July 30, 2013

Tak tau lah saya

Sebenarnya apa perlu saya buat?
Bila saya kata saya tak nak harapkan miracle lagi,
nak bertapak di alam realiti.
Accepting Ja as she is,
begini ja hari ni, begitu lah dia esuk..
Ada pulak orang kata..
Jangan putus asa,
keep praying,
keep hoping,
sooner or later,
she' ll be fine.
Ada juga doktor yg cakap peluang tu masih ada.

Bila saya rasa chances for Ja to recover tu still there,
who knows Ja might pop out of her coma in one of these days,
Ja masih muda,badan masih kuat untuk bangkit kembali,
mana tau dalam banyak2 doa utk Ja, ada yg di angkat,
mana tau, may be she just need some time..
Tapi ada pulak yang kata,
stop making a fool of myself.
terima lah hakikat Ja macam tu.
tak pernah2 ada orang hypoxic yg kembali normal.
Suruh saya redha saja dgn keadaan Ja
jgn percaya pada false hope yg orang lain duk sogok.
sudah2 lah duk berharap tu...Berhenti berharap
Tak kurang juga doktor yg rasakan recovery is impossible.

Kadang kadang saya jadi binggung.
Bodoh sangat ke saya ni?
Bercelaru soalan2 tanpa jawapan dalam kepala saya.

8 comments:

Haslina said...

♥Miracles do happen, kak.. doa Na agar Ja will be one of the chosen ones. In sha Allah doa kita di bulan Ramadhan ini dimakbulkanNya. But never ever give up. We are only human and cannot be strong and redha all the time but in time we will. Love from me. Ja is always in my dua.♥

Anonymous said...

there must be a balance between hope and acceptance. we cant stop hoping but we will accept HIS WILL.

ieda said...

ticer Hani....tak ada salahnya untuk terus berharap kerana apabila kita berharap,kita akan banyak berdoa...bila banyak berdoa kita semakin dekat dengan Allah...
alhamdulillah...Allah memberi peluang kepada ticer Hani untuk lebih hampir kepadaNya walaupun caranya itu sangat membebankan....
saya doakan Ja kembali sedar dan mampu memberikan senyuman buat ibunya ini....amin.

Kak Rose said...

Salam Hani,
terus kak rose google what is hypoxic...sekarang baru la tau sakit ja, deficiency in the amount of oxygen delivered to the body tissues. semuga Allah permudahkan semuanya...Amin.

Anonymous said...

Salam aunty..
Siapa boleh lawan kuasa Allah?..
Allah je yg ada hak utk say KUN FA YA KUN..
Peduli apa dgn kata2 negatif org..
Tak bodoh utk kita terus berdoa' dan berharap..
Dulu semua org ckp saya susah utk hamil..sbb saya slipped disc..
Tapi..kuasa Allah..walaupun belum melahirkan..saya x putus2 berdoa'..agar saya mampu..biar nyawa saya dihujung tanduk sekalipun..
Teruskan berdoa' dan berharap aunty...

Anonymous said...

Alhamdulillah..syukur Saidatul Hafeeza n family di dlm golongan yg disayangi oleh Nya..dgn ujian yg sebesar ini betapa besarnya ganjaran yg tlh disediakan oleh Nya..sesungguhnya Allah tgh mguji..inilah masanya utk meminta..mendekati yang maha Esa..tiada apa di dunia ni yg mampu melwan biarpun kepakaran doc sklipun tdk mampu merubah takdir yg ditetapkan..kak hani..gunalah peluang ini sebaiknya..ssghnya akak dekat dgnNya..sujudlaa padaNya..berdoalaa jgn bhnti..bterima kasih pdNya betapa byk Allah telah mberi..betapa ramai wanita di luar sana yg ingin mnjd spt Ja..betapa sucinya dia akk..xpa tseksa di dunia..sketika..sekejap sahaja jika nk dbndingkan di akhira t nnti...sesungghnya ja n fam tdk berada dlm golongan yg diabaikanNya..Allahuakbar..janji Allah itu pasti..

@zma said...

Salam mummy,saya Azma,kawan Ja.saya pun pernah hadapi situasi yang sama dengan mummy.rasa tak tau nak fikir apa.rasa buntu.tapi bukan sebab anak saya coma tapi sebab saya sendiri mengalami satu saat dimana saya rasa sedih yang teramat sangat kehilangan insan yang paling saya sayang.sekarang dah 10 tahun berlalu,pedih masih ada.cuma rindu datang sekali sekala.saya rasa mummy buat camni.it works for Me.mummy terima je seadanya.tak payah fikir outcome Ja.sebab tu Allah dah tentukan,but at the same time terus mengadu kat Allah.apa je yang mummy rasa.let him know.memnangis pon menangis la.tapi satu je mummy.dulu saya jadi sangat depress. T yang saya regret.saya abaikan banyak benda dalam idup saya. Kerana terlalu layankan rasa sedih. And looking back, at those times, saya rasa succumb into prolonged sadness was wasting All My precious time... Mummy ambil semua perasaan mummy letak dalam satu beg,and serahkan segala kat Allah..cakap, darimu perasaan ini datang dan kepadaMu aku kembalikan..mesti terus rasa beban yang terpikul di bahu tu akan lebih ringan sebab di kongsi bersama dengan Allah...whatever happen, right depression and stay strong :)

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Shall I call u mommy, aunty hani? I am nobody to u or to ja. I am just a silent reader. Saya lebih kurang sebaya dengan ja. Terasa diri ini sgt dekat dgn mommy bila baca setiap coretan mommy dalam blog especially yang berkaitan dgn Ja. Ketabahan dan kekuatan mommy yg digambarkan dlm coretan ini sering kali mengundang air mata saya. Sangat terkesan.I wish one day saya boleh visit mommy and Ja and hugs u tightly. Hanya doa yang mampu diberikan untuk Ja supaya sembuh seperti biasa, untuk mommy supaya diberikan kesabaran dan kesihatan yang baik dan of course utk semua ahli keluarga mommy.

If Ja dapat meluahkan perasaan dia sekarang, sy pasti ungkapan pertama yg akan keluar adalah "mommy you are the best person in my life, mommy your love is infinity to me, mommy tidak terbalas semua jasa2 yang telah diberikan"

Keep praying and be strong. Ketentuan Allah swt tiada siapa yang tahu. Kun Fa Ya Kun. Mommy, I love u. Jaga kesihatan dan have a good rest.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...