Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, August 25, 2009

Express Malam

Aku bagai keretapi malam
meredah kelam suram
terus cuba untuk tidak jatuh
dari landasan.
Setiap stesen yang aku lalui
berdiri sepi dan lebih banyak resah
yang menanti
Aku terus ke perhentian seterusnya
mengharapkan ada rindu yang menyapa
Sayang sekali,
penumpang ku hanya lah
bahagia yang sementara.
Semakin sempit ruangan ini
Gerabak berisi luka semalam
masih sarat ku usung kesana sini
mau saja aku muntahkan duka itu
di sepanjang landasan ,
Tapi aku pasti kegelapan malam ini
tidak akan membiarkan aku
menemui apa yang ku cari.
Keretapi malam adalah aku,
meluncur sendiri tanpa destinasi.

3 comments:

Tok Ngah said...

It's ok if you are going south as the track ends in Singapore. But if you travelling up north, it's going to be a long, looong, loooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooong journey. Travelling days and nights for years to come...

Granny Hani said...

tok ngah, cmna nak view ur blog..dah try tak dapat.

Nona Azizah Razali said...

its beautiful..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...